Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30379
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 16:51 |

نماینده‌ی سازمان ملل: درگیری‌های افغانستان به معنای ناامنی کشورهای دور و نزدیک است

نماینده‌ی سازمان ملل: درگیری‌های افغانستان به معنای ناامنی کشورهای دور و نزدیک است

دیبورا لاینز، نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت این سازمان هشدار داده که درگیری‌های افغانستان به معنای ناامنی در کشورهای دور و نزدیک خواهد بود و آن‌چه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، پیامدهای جهانی دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نماینده‌ ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه(۱ سرطان) در نشست آنلاین با شورای امنیت این سازمان هشدار داد:«آن‌چه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، پیامدهای جهانی در پی دارد و شورای امنیت باید از شرایط کاملا مطلع شود.»

او گفت:«باید کاملا واضح باشد که هرگونه تلاش برای به‌دست گرفتن قدرت و در نتیجه شکل‌دهی دولت در کابل از راه نظامی خلاف خواست مردم افغانستان و خلاف مواضع کشورهای منطقه و جامعه جهانی خواهد بود.»

خانم لاینز همچنان در لابه‌لای سخنانش تصریح کرد که تنها یک راه قابل قبول برای مردم افغانستان باقی مانده است که طرف‌های درگیر از میدان جنگ به میز مذاکره برگردند.

نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد از سازمان ملل خواست که با حمایت کشورهای منطقه، باید با تمام توان طرف‌های درگیر را به مسیر مذاکره برای صلح بکشانند.

دیبورا لاینز با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان، افزود که اعلام این خروج تا ماه سپتامبر، ساختار سیاسی و جامعه‌ی این کشور را به پیمانه‌ی وسیع شکننده کرده است.

او با بیان این‌که، توقع خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود داشت، تاکید ورزید که اما نه با سرعتی‌که حالا جریان دارد و ایجاب می‌کند که تمامی بازی‌گران خود را با این واقعیت وفق می‌دادند.

نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد خاطرنشان ساخت که نیروهای خارجی سرانجام از افغانستان خارج می‌شوند و مردم این کشور فرصت دارند که به‌جای جنگ با یک‌دیگر، راه صلح را در پیش گیرند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.