Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29925
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 14:57 |

هفته‌ی محیط زیست؛ غنی: تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می‌کند

هفته‌ی محیط زیست؛ غنی: تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می‌کند

رییس‌جمهور غنی، به‌مناسبت هفته‌ی محیط زیست می‌گوید که افغانستان چهاردهمین کشور جهان است که از نظر تغییرات اقلیمی با تهدیدهای جدی مواجه است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) در پیام ویدیویی به مناسبت هفته‌ی محیط زیست گفته است که افغانستان نسبت به سایر کشورهای جهان با تهدیدهای بیشتر محیط زیست مواجه شده است.

رییس‌جمهور غنی تصریح کرد: افغانستان چهاردهمین کشور جهان است که از نظر تغییرات اقلیمی در معرض جدی تهدیدهای محیط زیست قرار دارد.

به گفته‌ی رییس‌جمهور، حکومت افغانستان در راستای حفظ احیا و انکشاف جنگلات و جلوگیری از قطع غیرقانونی آن، اراده‌ی قوی دارد و در عین حال، تلاش می‌ورزد تا جنگلات تخریب‌شده را دوباره احیا کند.«به‌همین منظور در سال جاری با راه‌اندازی کمپاین ملی نهال‌شانی بیشتر از ۳۰ میلیون نهال در سراسر کشور غرس شد تا شرایط لازم را به‌خاطر گسترش ساحات سبز ایجاد نماید.»

آقای غنی همچنان در بخشی از پیام خود، ایجاد فضای سبز را برای داشتن محیط زیست سالم مهم خوانده و خاطرنشان ساخت که دولت در چهار سال آینده، بودجه‌ی بیشتری را برای بازسازی و انکشاف شبکه‌های آبیاری، بندها و گسترش کمربندهای سبز تخصیص خواهد داد.

با این حال، در سال جاری روز جهانی محیط زیست در سراسر جهان تحت عنوان«دهه ملت‌های متحد» برای احیای ایکوسیستم تجلیل می‌شود و ایکوسیستم‌ها نقش ارزنده‌ی را برای بقاء بشر و حفاظت از حیات آن‌ها ایفا می‌کند.

حکومت افغانستان ابراز امیدواری می‌کند که نام‌گذاری روز جهانی محیط زیست تحت عنوان دهه ملت‌های متحد، در شرایطی‌که سراسر جهان به ویژه افغانستان با تخریب محیط زیست مواجه است، یک فرصت خوبی را برای احیای ایکوسیستم‌ها و توجه بیشتری را به محیط زیست فراهم می‌سازد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.