Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29888
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2021 - 11:16 |

هند با رهبران طالبان ارتباط برقرار کرده است

هند با رهبران طالبان ارتباط برقرار کرده است

به تازگی، یک رسانه‌ی معتبر هندی به نقل از منابعی گزارش داده که دهلی‌نو برای اولین‌بار با رهبران طالبان به ویژه ملاعبدالغنی برادر ارتباط برقرار کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رسانه‌ی هندوستان تایمز این گزارش را امروز چهارشنبه(۱۹ جوزا) منتشر کرد و در این گزارش گفته شده که ارتباط هند با رهبران طالبان توسط مقام‌های امنیتی برقرار شده است.

منابع به هندوستان‌تایمز گفته‌اند که تماس دهلی‌نو تنها با جناح‌ها و رهبران طالبان که «ملی‌گرا» و یا خارج از حوزه نفوذ پاکستان و ایران هستند، محدود می‌باشد.

منابع همچنان بیان کردند که هند برای نخستین‌بار از طریق کانال‌های ارتباطی با رهبران طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان تماس برقرار کرده است.

گزارش‌گر هندوستان‌تایمز برقراری تماس بین دهلی‌نو و رهبران طالبان را یک چرخش قابل توجه در موضع هند توصیف کرد؛ هند در گذشته از برقراری هرنوع ارتباط با گروه طالبان خودداری کرده و این گروه را «تروریستی» خوانده است.

گزارش شده است که این تماس‌ها از چند ماه به این طرف جریان داشته است.

به گفته‌ی این منابع، پیام‌ها بین مقام‌های هندی و ملا برادر رد و بدل شده؛ اما تصمیم در خصوص برگزاری نشستی بین دو طرف گرفته نشده است.

این منابع خاطرنشان کرده‌اند که هند با شبکه حقانی و اعضای شورای کویته که نماینده‌گان ارتش پاکستان خوانده می‌شوند، ارتباط برقرار نکرده است.

تاهنوز وزارت خارجه هند و گروه طالبان در مورد رد یا تایید این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

موضوع گفت‌وگوی مستقیم بین طالبان و هند در ماه ثور سال گذشته از سوی زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، مطرح شد.

خلیل‌زاد در ماه ثور سال گذشته در مصاحبه با «د هندو» گفته بود که هند باید نگرانی‌های خود در مورد تروریسم را با طالبان به صورت مستقیم در میان بگذارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.