Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30532
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2021 - 15:38 |

واشنگتن ۴۵ چرخبال نظامی به نیروهای امنیتی افغان کمک می‌کند

واشنگتن ۴۵ چرخبال نظامی به نیروهای امنیتی افغان کمک می‌کند

مسوولان نهادهای امنیتی می‌گویند: ایالات متحده‌ی امریکا تعهد سپرده که ۴۵ چرخبال نظامی و هفت فروند هواپیمای جنگی A29 را به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کمک نماید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، اجمل‌عمر شینواری سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی، امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت: سفر اخیر رییس‌جمهورغنی و هیات همراهش در واشنگتن، یک سفر پردست‌آورد برای نیروهای امنیتی بود.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی افزود که رییس‌جمهور غنی، تعهد امریکا مبنی بر تداوم حمایت اکمالاتی و آموزشی نیروهای امنیتی افغان را به‌دست آورده است.

او در لابه‌لای صحبت‌هایش خاطرنشان ساخت که دست‌آورد بزرگ دیگری هیات حکومت افغانستان به واشنگتن این بود که باب همکاری‌ها و توافقات جدیدی میان دفتر شورای امنیت ملی افغانستان و ایالات متحده باز شود.

اجمل‌عمر شینواری همچنان بیان کرد که واشنگتن و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) وعده سپرده‌اند که از دولت جمهوری اسلامی افغانستان به‌صورت دوامدار و به‌ویژه از نیروهای امنیتی همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

به‌گفته‌ی او، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کانگرس امریکا در دیدار با رییس‌جمهور غنی و هیأت همراهش حمایت‌شان را از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی اعلام کرده‌اند.

رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، اواخر هفته‌ی گذشته در راس یک هیات عالی‌رتبه عازم ایالات متحده شدند و روز جمعه‌ با جو بایدن رییس‌جمهوری ایالات متحده امریکا دیدار کردند.

مقام‌های ارشد حکومت افغانستان، سفر این هیات را به امریکا، تاریخی و پردست‌آورد خواندند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.