Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30231
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2021 - 9:49 |

وزارت داخله: حضور طالبان در نقاط غیراستراتژیک به مفهوم پیروزی نیست

وزارت داخله: حضور طالبان در نقاط غیراستراتژیک به مفهوم پیروزی نیست

مسوولان وزارت داخله در واکنش به سقوط برخی از ولسوالی‌ها می‌گویند که در حالت تشدید جنگ«پیش‌روی و پس‌روی» سقوط شمرده نمی‌شود و جنگ‌جویان طالبان هم در هیچ مکانی حضور دوام‌دار ندارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، طارق آرین سخنگوی این وزارت، امروز یک‌شنبه(۳۰ جوزا) در مورد ادعای طالبان مبنی بر سقوط ولسوالی‌ها واکنش نشان داد و در این واکنش گفته که طالبان در هیچ مکان، دید استفاده از منابع و عرضه خدمات را ندارند و حضور جنگ‌جویان این گروه در نقاط غیر استراتژیک، به مفهوم پیروزی نیست.

سخنگوی وزارت داخله همچنان تاکید کرد که گروه طالبان توانایی حفاظت از هیچ بخشی جغرافیای این کشور را ندارند و پیش‌روی در نقاط اطراف به گونه‌ی قطعی به مفهوم مشروعیت روایت پیروزی تلقی نمی‌شود.

طارق آرین افزود:«طالب با تمام قوت و عقبه‌ی حمایتی بیرونی در ۱۵ سال گذشته نتوانست یک ولسوالی را حتا پایدار نگهدارد و حداقل تفهیم کند که برای مردم همان ولسوالی چه برای ارایه دارد، جز این‌که تأسیسات عامه را انفجار و نابود کرده است.»

به گفته‌ی آرین، از یک‌سو در برخی از نقاط کشور حفظ جان سربازان در اولویت است و از سوی دیگر، هرباری‌که طالبان به فکر سقوط ولسوالی‌ها افتاده‌اند، تلفات سنگین را متقبل شده‌اند.

او خاطرنشان نمود که برنامه‌ی بازپس‌گیری و سرکوب طالبان در تعدادی از ولسوالی‌ها که طالبان ادعای حضور در آنجا را دارند، در دست اجرا است اما او از ارایه جزییات بیشتری در مورد محرمیت نظامی، خودداری کرد.

سخنگوی وزارت داخله در حالی واکنش نشان می‌دهد که طالبان ادعا دارند در دو ماه گذشته، بیش از ۳۰ ولسوالی را در نقاط مختلف کشور تصرف کرده‌اند.

جنگ‌جویان این گروه در برخی نقاط با تصرف ولسوالی‌ها، ساختمان‌ها و تاسیسات عامه را به آتش کشیدند که این امر، منجر به واکنش‌های داخلی و بین‌المللی شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.