Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30472
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2021 - 9:01 |

وزارت مالیه: برای سکتور زراعت ۳۲۶ میلیون دالر وجود دارد

وزارت مالیه: برای سکتور زراعت ۳۲۶ میلیون دالر وجود دارد

مقام‌های وزارت مالیه می‌گویند که بیش از ۳۲۶ میلیون دالر برای سکتور زراعت تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی بودجه وجود دارد که این نشان می‌دهد، حمایت از این سکتور برای دولت افغانستان اهمیت دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نذیر کبیری معین پالیسی وزارت مالیه در دیدار با رهبری وزارت زراعت، گفته است که بیش از ۳۲۶ میلیون دالر برای سکتور زراعت تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی بودجه وجود دارد که اهمیت این سکتور را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی معین پالیسی وزارت مالیه، در وزارت زراعت ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و تلاش‌ها هم جریان دارد که برای تقویت سکتور زراعت، برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف دیزاین شود.

نذیر کبیری همچنان افزود که قرار است برخی از پروژه‌های جدید در بخش باغ‌داری دیزاین شود و از سوی هم، پروژه‌های دیگری نیز با حمایت وزارت مالیه و دونرها دیزاین و طراحی خواهد شد.

از سوی هم، انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که توسعه پایدار سکتور مالداری و باغ‌داری از اولویت‌های این وزارت است.

او از وزارت مالیه خواسته که برای تقویت بیشتر این کستور، برنامه‌هایی‌که از سوی وزارت زراعت در نظر گرفته شده، مورد حمایت قرار گیرد.

وزیر زراعت، همچنان خاطرنشان ساخت که در بخش تولید کارهایی صورت گرفته و در بخش تطبیق پروژه‌های ساختمانی، زیرساخت‌های مالداری، مراکز پروسس لبنیات و انکشاف این سکتور با برخی از تمویل‌کنندگان تفاهم صورت گرفته که لازم است وزارت مالیه در این راستا توجه داشته باشد.

آژآنس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.