Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30540
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 ژوئن 2021 - 8:50 |

ولسوالی شینواری ولایت پروان تحت کنترل دولت قرار گرفت

ولسوالی شینواری ولایت پروان تحت کنترل دولت قرار گرفت

وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی با همکاری بسیج مردمی، ولسوالی شینواری ولایت پروان از کنترل جنگ‌جویان طالبان آزاد شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع ملی صبح امروز چهارشنبه(۹ سرطان) با نشر خبرنامه‌یی گفته که ولسوالی شینواری ولایت پروان در نتیجه‌ی عملیات مشترک نیروهای امنیتی و بسیج مردمی از کنترل طالبان خارج شده است.

عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی و بسیج مردمی، سه‌شنبه(۸ سرطان) راه‌اندازی شد و در این عملیات، تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده است.

وزارت دفاع ملی همچنان از تشدید عملیات و پیشروی نیروهای امنیتی در منطقه‌ی«سیاه‌گرد» ولایت پروان نیز خبر می‌دهد.

در همین حال، وزارت امور داخله نیز در خبرنامه‌یی گفته که نیروهای امنیتی، شب گذشته ولسوالی شینواری ولایت پروان را تصرف کردند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که در راه‌اندازی عملیات نیروهای امنیتی، ۶۹ جنگ‌جوی طالب کشته شده و ۹ جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال، نیروهای امنیتی و دفاعی با همکاری نیروهای مردمی، روند بازپس‌گیری ولسوالی‌های سقوط‌شده توسط طالبان را از دو هفته بدین‌سو آغاز کرده‌اند و در این مدت، حدود ۱۵ ولسوالی از کنترل طالبان آزاد شده است.

با وجود پیشروی نیروهای امنیتی، اما سخنگوی طالبان صبح امروز اعلام کرد که جنگ‌جویان این گروه، ولسوالی گیلان ولایت غزنی را سقوط داده‌اند.

جنگ‌جویان طالبان از روز گذشته بدین‌سو، شهر غزنی را به‌شدت ناامن ساخته است و برای مهار این ناامنی‌ها، کماندوهای نیروهای ارتش ملی، شب گذشته به ولایت غزنی رفته‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.