Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30459
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2021 - 11:47 |

کمیسیون حقوق بشر: قتل‌های هدف‌مند از سوی سازمان ملل‌متحد تحقیق شود

کمیسیون حقوق بشر: قتل‌های هدف‌مند از سوی سازمان ملل‌متحد تحقیق شود

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در مراسم سال‌گرد کشته شدن دو کارمند این کمیسیون، گفته است که یک هیات حقیقت‌یاب بین‌المللی از سوی سازمان ملل‌متحد برای بررسی جنایات علیه بشریت و تداوم قتل‌های هدف‌مند در افغانستان تعیین شود تا این موارد را بررسی کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این کمیسیون، امروز یک‌شنبه(۶ سرطان) اولین سال‌گرد کشته شدن فاطمه خلیل و احمدجاوید فولاد، دو کارمند این کمیسیون را تجلیل کرد.

فاطمه خلیل و فولاد در هفتم سرطان سال گذشته در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین مقناطیسی در ساحه چهارراهی بت‌خاک شهر کابل کشته شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که باید یک هیات حقیقت‌یاب بین‌المللی از سوی سازمان ملل‌متحد تعیین شود تا ترورهای هدف‌مند و جنایت علیه بشریت در افغانستان را به گونه‌ی جدی و همه‌جانبه بررسی نماید.

این کمیسیون همچنان از حکومت خواسته که باید از این خواست حمایت و در خصوص تشکیل این هیات و تحقیق آن همکاری لازم را انجام دهد.

براساس اظهارات کمیسیون مستقل حقوق بشر، نهادهای مسوول تاهنوز به این درخواست کمیسیون برای تحقیق در خصوص قتل دوکارمند، شناسایی و پی‌گرد متهمان و تامین عدالت، پاسخ اقناع‌کننده نداده است.

در خبرنامه کمیسیون حقوق بشر نسبت به رسیدگی نشدن به دادخواست‌های دیگر این کمیسیون درباره‌ی قتل‌های هدفمند فعالان رسانه‌ای، مدنی و مدافعان حقوق بشر از سوی نهادهای مسئول، ابراز تأسف شده است.

این کمیسیون افزوده است:«حکومت باید پاسخگو باشد و با رویه‌ی معافیت از مجازات مبارزه نتیجه‌بخش کند تا از حقوق بشری و شهروندی همه حفاظت همه‌جانبه شود.»

در طول یک سال گذشته ده‌ها نفر از فعالان جامعه مدنی، رسانه‌ای و مدافعان حقوق بشری در پی حملات هدفمند در بخش‌هایی از کشور، از جمله شهر کابل کشته شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.