Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 31130
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 جولای 2021 - 13:32 |

آمریکا برای بیرون کردن ترجمان‌ها وسایر کارمندان‌اش به یک میلیارد دالر نیاز دارد

مقام‌های کاخ سفید، به نمایندگان مجلس این کشور، گفته اند که برای بیرون‌کردن سریع ترجمان‌ها و سایر کارمندان افغانستانی که با نیروهای امریکایی هم‌کاری کرده اند، به یک میلیارد دالر بودجه‌ی اضطراری نیاز است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان، امروز سه شنبه(۵/۵/۱۴۰۰) در گزارشی به نقل از منابعی در کاخ سفید، نوشته است که از این مقدار بودجه‌ی اضطراری، ۵۰۰ میلیون آن برای وزارت خارجه و ۵۰۰ میلیون دیگر آن برای وزارت دفاع نیاز است.

در گزارش آمده است که مقام‌های کاخ سفید در این مورد درخواست رسمی ارایه نکرده اند؛ اما در چندین جلسه‌ی توجیهی میان وزارت دفاع و وزارت خارجه، این مسأله مطرح شده است.

این درخواست در حالی از سوی کاخ سفید مطرح شده که نمایندگان مجلس این کشور، بارها از کاخ سفید خواسته اند تا ترجمان‌ها و کارمندان افغانستانی را به گونه‌ی سریع بیرون کنند؛ زیرا جان آن‌ها در خطر است.

در حال حاضر، ۲۶۵۰۰ ویزه‌ی مهاجرتی برای ترجمان‌ها و کارمندان افغانستانی که با نیروهای امریکایی هم‌کاری کرده اند، اختصاص داده شده و مجلس نمایندگان امریکا پیش‌نهاد ۸۰۰۰ ویزه‌ی دیگر را نیز ارایه کرده است.

به گفته‌ی مقام‌های امریکایی، ۲۰ هزار متقاضی برای دریافت ویزه‌ی ویژه‌ی مهاجرتی وجود دارد و ۷ هزار افغانستانی دیگر با ویزه‌ی مهاجرتی در امریکا مستقر شده اند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.