Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30728
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 جولای 2021 - 15:05 |

اسماعیل خان: مدیریت واحد جنگ در حوزه غرب ایجاد شود

اسماعیل خان: مدیریت واحد جنگ در حوزه غرب ایجاد شود

به‌دنبال سقوط برخی از ولسوالی‌ها در ولایات غربی و تشدید جنگ در ولایت بادغیس، محمدامیر اسماعیل‌ خان از رهبران جهادی در غرب کشور از شورای نظامی ولایت هرات خواسته که مدیریت واحد جنگ در حوزه غرب کشور ایجاد شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای اسماعیل خان شام روز سه‌شنبه(۱۵ سرطان) با عبدالصبور قانع والی هرات، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر، فرمانده پولیس و شمار دیگری از مقام‌های ملکی و نظامی دیدار و در خصوص وضعیت امنیتی هرات گفت‌وگو کرده است.

اسماعیل خان، به اهمیت هماهنگی میان نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی تاکید ورزیده و خطاب به شورای نظامی هرات گفته که مدیریت واحد جنگ در حوزه غرب ایجاد گردد.

این رهبر جهادی گفته است:«ظرفیت‌های نیروهای مردمی، مجاهدین، مقاومت‌گران و نیروهای امنیتی اگر در هم‌آهنگی‌های لازم و مدیریت واحد قرار گیرد، هرات و حوزه غرب به دژی مستحکم در برابر توطیه و تجاوز تبدیل خواهد شد.»

محمدامیراسماعیل خان تاکید کرده که برنامه‌ریزی دقیق و سرعت عمل باید به درستی پیش برود و او نیز از مسوولان امنیتی هرات خواسته که بدون ضایع کردن زمان، واورد مرحله اجرایی برنامه مدون امنیتی شوند.

محمداسماعیل ‌خان چندی پیش با برگزاری یک مانور نظامی اعلام کرد، در صورت نیاز او و هواداران مسلحش از هرات دفاع خواهند کرد.

این در حالی است که شماری از ولایت‌های غرب کشور و همجوار ولایت هرات به‌شدت از سوی طالبان نامن شده است. فراه و غور از جمله ولایت‌هایی هستند که بیشترین مناطق آن به دست طالبان افتاده است.

بربنیاد آخرین معلومات از ولایت بادغیس، جنگ‌جویان طالبان صبح امروز حملات تهاجمی را برای تصرف شهر قلعه نو بادغیس انجام دادند که با پاسخ سنگین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مواجه شدند.

براساس گزارش‌های محلی، تا لحظات پیش، نیروهای امنیتی، به طالبان تلفات سنگین وارد کرده و از شهر بیرون رانده شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.