Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30675
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 06 جولای 2021 - 9:01 |

تدابیر ویژه‌ی دولت برای مبارزه با خشک‌سالی

تدابیر ویژه‌ی دولت برای مبارزه با خشک‌سالی

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که دولت برای مبارزه با خشک‌سالی و رسیدگی به بی‌جاشدگان داخلی، تدابیر ویژه را اتخاذ کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عصر روز دوشنبه(۱۴ سرطان) نشستی به ریاست محمداشرف غنی در خصوص مبارزه با خشک‌سالی و رسیدگی به بی‌جاشدگان داخلی برگزار شد و در این نشست، نمایندگان وزارت‌های احیا و انکشاف دهات، زراعت، صحت عامه و مالیه گزارش‌های‌شان را به رییس‌جمهور ارایه کردند.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی به نقل از غنی گفته که باید کمک‌ها و خدمات به تمام بی‌جاشدگان و متضررین حوادث طبیعی به گونه‌ی متوازن رسانده شود.

رییس‌جمهور غنی همچنان تاکید ورزیده که انجوهای خارجی و موسسات کمک‌رسان در چوکات اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و براساس اصول روشن، خدمات‌شان را ارایه نمایند.

آقای غنی همچنان به مسوولین مربوطه هدایت داد که به شفاخانه‌ها و مراکز تعلیمی و تحصیلی توجه بیشتر نمایند و بر تسریع روند توزیع مسکن به گونه‌ی اقساط به مامورین ملکی دولتی، تاکید ورزید.

محمداشرف غنی در اخیر سخنانش ضمن تاکید بر دیجیتالی‌سازی حکومتداری و مبارزه موثر علیه فساد اداری، گفت که دولت بخاطر مبارزه با خشکسالی، تدابیر ویژه اتخاذ کرده است.

دولت در حالی برای مبارزه با خشک‌سالی تدابیر می‌کند که در سال جاری، نیم جمعیت افغانستان را از یک‌سو خشک‌سالی تهدید می‌کند و از سوی دیگر جنگ و کرونا بر روند زندگی مردم سایه‌افگنده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.