Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30959
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 جولای 2021 - 8:40 |

تلاش‌های صلح؛ اسلام‌آباد از رهبران سیاسی افغانستان میزبانی می‌کند

تلاش‌های صلح؛ اسلام‌آباد از رهبران سیاسی افغانستان میزبانی می‌کند

هم‌زمان با توقف گفت‌وگوهای صلح افغانستان، گزارش‌ها می‌رساند که پاکستان جهت سرعت بخشیدن به روند گفت‌وگوهای صلح، کنفرانس رهبران سیاسی افغانستان را برگزار می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، منابع معتبر در حکومت پاکستان روز چهارشنبه(۲۳ سرطان) گفته‌اند که قرار است این کنفرانس به پیشنهاد و میزبانی اسلام‌آباد از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ جولای میلادی برگزار شود.

محمدعمر داوودزی نماینده ویژه‌ی رییس‌جمهور برای پاکستان و عمر زاخیلوال وزیر پیشین مالیه تایید کرده و گفته‌اند که در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

منابع پاکستانی به صدای امریکا گفته‌اند که افزون بر آقای داوودزی و عمر زاخیلوال، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجۀ پیشین، حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور رییس جمهور، گلبدین حکمتیار و احمد ولی مسعود در این کنفرانس دعوت شده اند.

در همین حال، منصور خان سفیر پاکستان در افغانستان، به شماری از رسانه‌ها افزوده است که کشورش در پیوند با روند صلح افغانستان، با طرف‌های دخیل در بحران افغانستان، به‌شمول حکومت افغانستان و گروه طالبان، در تماس است.

او گفت:«ما تعامل سازنده داریم تا تمام نفوذ خود را با روش مثبت به کار ببندیم. اما نمی‌توانیم و نباید هم نسخه‌ای را برای حل معضل افغانستان توصیه کنیم.
این مسوولیت افغان‌ها است تا در مورد آینده‌ی با ثبات از ورای تفاهم سیاسی درونی، توافق کنند.»

با این حال، وزیرخارجه‌ی پاکستان نیز در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در تاجیکستان دیدار کرده و در خصوص بستن پناه‌گاه‌ها و منابع تمویل طالبان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.