Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30994
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 جولای 2021 - 9:14 |

توافق چهار کشور برای ایجاد اتصال منطقه‌یی

توافق چهار کشور برای ایجاد اتصال منطقه‌یی

وزارت امور خارجه‌ی افغانستان اعلام کرده که نمایندگان ایالات متحده‌ی امریکا، افغانستان، اوزبیکستان و پاکستان توافق کردند تا یک بستر جدید چهارجانبه‌ی دیپلماتیک را به‌هدف توسعه‌ی اتصال منطقه‌یی ایجاد کنند

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت امور خارجه، صبح امروز شنبه(۲۶ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که این چهار کشور صلح و ثبات پایدار در افغانستان را برای اتصال منطقه‌یی مهم دانسته و توافق کردند که صلح و اتصال منطقه‌یی به‌طور متقابل همدیگر را تقویت می‌کنند.

در خبرنامه‌ی وزارت امور خارجه آمده است:«با درک فرصت تاریخی کنونی برای گشودن مسیرهای پیشرفت و شکوفایی تجارت میان-منطقه‌یی، طرف‌ها در راستای گسترش تجارت، ایجاد پیوندهای ترانزیتی و تقویت روابط تجاری، باهم همکاری می‌کنند.»

نمایندگان چهار کشور همچنان همچنان توافق کردند تا در ماه‌های آینده دیدار نموده، راهکارهای این همکاری را با اجماع متقابل، تعیین کنند.

طی دو روز گذشته، تاشکند پایتخت اوزبیکستان میزبان نشستی پیرامون افغانستان بود و در این نشست نمایندگان مهم دیپلماتیک کشورهای منطقه به ویژه محمداشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان و عمران خان نخست وزیرپاکستان اشتراک کردند.

در حاشیه‌ی این نشست سران حکومت افغانستان و پاکستان دیدار و در خصوص مبارزه‌ی مشترک علیه گروه‌های تروریستی و همکاری اسلام‌آباد در خصوص تامین صلح در افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.