Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30772
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 جولای 2021 - 15:50 |

دو عضو شورای ولایتی بادغیس به طالبان پیوست

دو عضو شورای ولایتی بادغیس به طالبان پیوست

مقام‌های محلی ولایت بادغیس می‌گویند که روز جمعه(۱۸ سرطان) فرید اخیزی و خان‌جان ظفر از اعضای شورای ولایتی این ولایت به گروه طالبان پیوسته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، حسام‌الدین شمس والی بادغیس، امروز شنبه(۱۹ سرطان) در گفت‌وگو با رسانه‌ها تایید کرده که دو عضو شورای ولایتی این ولایت به طالبان پیوسته‌اند.

به گفته‌ی والی بادغیس، جنگ‌جویان طالبان که برای چندمین‌بار قصد حمله بر شهر قلعه نو را داشتند، با شجاعت نیروهای امنیتی مواجه و سرانجام حملات آن‌ها دفع گردید.

والی بادغیس همچنان در اظهارات خود بیان کرد که طالبان جمعه‌شب از چهار جهت بر شهر قلعه نو حملات را راه‌اندازی کردند و این حملات پس از شش ساعت درگیری، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی دفع شد.

او حملات طالبان را گسترده و سهمگین خواند و افزود که طالبان در جریان درگیری از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده می‌کردند. والی بادغیس گفت که هم‌اکنون هم طالبان به‌گونه‌ی پراکنده بر تأسیسات دولتی در قلعه‌نو هاوان پرتاب می‌کنند.

حسام‌الدین شمس همچنان خاطرنشان ساخت که در جریان درگیری به طالبان تلفات سنگین وارد شده است. او توضیح داد که براساس آمار ابتدایی، بیش از ۵۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و یا هم زخمی شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.