Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30952
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 جولای 2021 - 15:55 |

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی: «جنایات طالبان بی‌پاسخ نمی‌ماند»

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی: «جنایات طالبان بی‌پاسخ نمی‌ماند»

اجمل‌عمر شینواری سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی می‌گوید که طالبان هنگام گرفتن شماری از مناطق، دارای‌های مردم را غارت و تاسیسات عام‌المنفعه را ویران می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی، امروز چهارشنبه(۲۳ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، اراده‌ی راسخ دارد تا در هر شرایط از غیرنظامیان در مقابل هر نوع حملات تروریستی محافظت کنند.

او افزود که به‌همین خاطر،‌ نیروهای امنیتی و دفاعی در هر نقطه‌یی از کشور در احضارات کامل جنگی به‌سر می‌برند.

آقای شینواری تأکید کرد که «جنایات» طالبان را نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌جواب نمی‌مانند.

همزمان با این، او گفت که این نیروها در سه روز اخیر، ۹۸ عملیات مشترک و مستقلانه را در ۲۵ ولایت کشور راه‌اندازی کرده‌اند و در نتیجه‌ی این عملیات یک‌هزار و ۳۶۹ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۶۰۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

از سوی هم، به گفته‌ی اجمل‌عمر شینواری، نیروهای امنیتی هم‌اکنون بر اساس پلان‌های منظم عملیاتی، دفاعی و تدابیری در سطح استراتژیک در پاسخ به تحرکات و فعالیت‌های طالبان عملیات گسترده‌ای را انجام داند که این نیروها دست‌آوردهای بزرگی را به همراه داشه است.

طبق اظهارات شینواری، پلان تصفیوی برای بازپس‌گیری ساحات از دست رفته ترتیب شده و مردم به زودترین فرصت شاهد پس‌گیری این ساحات خواهند بود.

با این حال، در ماه‌های اخیر جنگ‌جویان طالبان حملات‌شان را در کشور شدت بخشیده‌اند. این گروه در جریان بیش از دو ماه گذشته، حدود ۱۰۰ ولسوالی و شماری از مناطق کشور را سقوط داده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.