Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30933
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 جولای 2021 - 13:46 |

عبدالله: در برابر جنگ تحمیل‌شده ایستاد می‌شویم

عبدالله: در برابر جنگ تحمیل‌شده ایستاد می‌شویم

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که حکومت افغانستان در هیچ شرایطی دروازه گفت‌وگوهای صلح را نمی‌بندد و نیز، در برابر جنگ تحمیل‌شده ایستاد می‌شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالله عبدالله، این اظهارات را امروز چهارشنبه(۲۳ سرطان) در نشست ملی صلح بیان کرد؛ نشستی‌که از سوی ائتلاف ملی زنان در روند صلح برگزار شده است.

آقای عبدالله در این نشست به وضوح بیان کرد که تداوم جنگ به معنای پیروزی نیست، بلکه به دوام رنج و مصیبت مردم افغانستان می‌انجامد.

به گفته‌ی رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، تاکنون طالبان حاضر نشده‌اند که روی مسایل اساسی مذاکره و گفت‌وگو کنند.

او گفت که دولت آمادگی کامل برای گفت‌وگوهای صلح دارد؛ اما طالبان جنگ را شدت بخشیده و حاضر نشده‌اند که روی مسایل اساسی بحث کنند.

عبدالله هشدار داد که اگر طالبان اهداف شان را از طریق جنگ دنبال کنند و مشروعیت آن را از گفت‌وگوها بگیرند به هیچ هدفی نخواهد رسید.

عبدالله عبدالله در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشورهای اسلامی در سطوح مختلف، این جنگ را ناروا و حرام دانسته‌اند و استمرار آن به معنای دوام آوارگی، رنج و مصیبت مردم افغانستان است، نه پیروزی.

ائتلاف مشارکت زنان در روند صلح که این نشست را برگزار کرده است، به همکاری نهادهای جامعه مدنی و مدافع حقوق زن در یک کارزار سراسری جمع‌آوری امضا در حمایت از روند صلح از ۵۰۰ هزار شهروند در ۳۳ ولایت امضا گرفته‌اند.

هرچند، در یک سال اخیر، روند گفت‌وگوهای صلح میان هیات مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان و طالبان متوقف بوده است، اما گفته می‌شود که تا یک هفته آینده، عبدالله عبدالله در راس یک هیات بلندپایه‌ی حکومتی از بهر آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.