Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 30690
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 06 جولای 2021 - 13:56 |

فراخوان زنان سرشناس هندی برای تامین آتش‌بس در افغانستان

فراخوان زنان سرشناس هندی برای تامین آتش‌بس در افغانستان

ده‌ها زن سرشناس و فعالین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور هند در نامه‌ای برای تامین آتش‌بس در افغانستان فراخوان داده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه‌ی افغانستان امروز سه‌شنبه(۱۵ سرطان) در خبرنامه‌یی گفته که این زنان هندی، قتل زنان و کودکان در افغانستان را محکوم کرده و برای آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در جنگ این کشور فراخوان داده‌اند.

در خبرنامه آمده است که این زنان هندی در یک کنفرانس ویژه‌ی رسانه‌ای روی حفظ دست‌آوردهای دو دهه اخیر در افغانستان تاکید کرده که همیشه در کنار مردم افغانستان و حفظ نظام جمهوری تلاش خواهند کرد.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است:«این کنفرانس زنان هندی زیر عنوان «همبستگی زنان هند در محکومیت قتل زنان و کودکان بی‌گناه افغان و فراخوان آتش‌بس» برگزار شده است.

وزارت خارجه گفته است که زنان هندی نامه‌ی اعتراضی‌ای را مبنی بر نکوهش کتشار زنان و کودکان افغان، به قنسولگری افغانستان در شهر ممبی، فرستاده‌اند.

آنان در این نامه‌ی اعتراضی نگرانی‌های‌شان را در مورد ادامه‌ی قتل زنان و کودکان افغان، با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سازمان ملل متحد شریک کرده‌اند.

زنان هندی در حالی برای تامین آتش‌بس در افغانستان فراخوان داده‌اند که روند خروج نیروهای خارجی از این کشور درحال تکمیل شدن است.

با تکمیل خروج نیروهای خارجی، نگرانی‌ها در خصوص احیای امارت اسلامی طالبان و سرکوب زنان افغان از سوی این گروه اوج گرفته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.