Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30838
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2021 - 13:00 |

کنسول‌گری هند در ولایت قندهار بسته شد

کنسول‌گری هند در ولایت قندهار بسته شد

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که دولت هند، کنسول‌گری خود را در ولایت قندهار در جنوب افغانستان به گونه‌ی موقت تعطیل و حدود ۵۰ دیپلمات خود را فراخوانده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،«خبرگزاری دی‌هندو» روز گذشته(۱۹ سرطان۹ به نقل از مقام‌های دهلی نو گزارش داده‌اند که به‌دنبال افزایش حملات طالبان بر شهر قندهار که در سال ۱۹۹۰ جایگاه آن‌ها بوده، هند تصمیم بر بیرون کردن دیپلمات‌های خود را از این ولایت گرفته است.

یک مقام بازرس ماموریت هندی در افغانستان، گفته است: «هدف ما از این کار، اطمینان یافتن از ایمن بودن کارمندان هندی بوده است که احساس می‌کردیم درگیری در داخل شهر کندهار، می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.»

مقامات هندی گفته‌اند که این دیپلمات‌ها، در صورت بهبود وضعیت امنیتی، دوباره برگردانده می‌شوند و در صورت نیاز، برخی از آن‌ها به سفارت هند در کابل فرستاده خواهند شد.

هند پیش از این، در ماه اپریل سال گذشته، خدمات کنسولی‌اش را در ولایت‌های هرات و ننگرهار متوقف کرده و همه دیپلمات‌های خود را از این ولایت‌ها بیرون کشیده بود.

قندهار از ولایت‌های ناامن در جنوب افغانستان است که هم‌اکنون مورد حملات تهاجمی طالبان قرار گرفته است.

براساس گزارش‌های محلی، جنگ‌جویان طالبان بربخش‌هایی از شهر قندهار حمله کردند اما نیروهای امنیتی، این حملات را دفع و تلفات سنگینی بر این گروه وارد کرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.