Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31031
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 جولای 2021 - 9:17 |

آغاز گفت‌وگوهای صلح و شدت جنگ؛ عبدالله و ملابرادر به تحمل و انعطاف‌پذیری تاکید کردند

آغاز گفت‌وگوهای صلح و شدت جنگ؛ عبدالله و ملابرادر به تحمل و انعطاف‌پذیری تاکید کردند

پس از یک سال توقف مذاکرات صلح، سرانجام هیات‌های حکومت افغانستان و گروه طالبان روز شنبه(۲۶ سرطان) در میز مذاکرات صلح قرار گرفتند و به انعطاف‌پذیری و تحمل تاکید کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در نشست صلح، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و ملاعبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر به نمایندگی دو طرف سخنرانی کردند.

آقای عبدالله در مراسم افتتاح این نشست دو روزه گفت که رسیدن به صلح و اهداف بلند نیاز به انعطاف، هم‌دیگرپذیری، تحمل و برداشت دارد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان گفت:«پیام همه یکی است که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید تمام انرژی و توان برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای قطع جنگ و طرح یک آینده‌ی مشترک برای مردم افغانستان متمرکز گردد.»

آقای عبدالله هشدار داد که اگر مذاکرات صلح با توجه به خواست‌های شهروندان این کشور به نتیجه نرسد «جنگ طولانی‌تر» خواهد شد.

او همچنان تصریح کرد که هیات مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان «صلاحیت و صلابت» را به نمایند‌گی از مردم این کشور دارد تا روی تمام مسایل به شمول اقدامات بعدی که برای رسیدن به یک فیصله نهایی نیاز است، مذاکره کند.

آقای عبدالله از هیات مذاکره‌کننده‌ی گروه طالبان خواست که از حاشیه‌ها بگذرد و روی «متن مشکل» بحث کند.

در همین حال، ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در این نشست گفت که برای رسیدن به آرامش باید به منافع و ارزش‌های مردم افغانستان اهمیت داده شود.

ملا برادر افزود: «ما اگر میخواهیم اهداف بلند را به دست آوریم باید از جزییات بگذریم. تحمل و برداشت داشته باشیم. بی باوری و بی اعتمادی باید پایان یابد.»

او تاکید کرد که هیات آنان تلاش میکند تا مذاکرات صلح نتایج مثبت را به دنبال داشته باشد.

نشست میان هیات حکومت افغانستان به ریاست آقای عبدالله و نمایندگان گروه طالبان امروز نیز ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود که دو طرف پیرامون کاهش خشونت‌ها و رسیدن به یک راه حل سیاسی به نتیجه برسند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.