Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30915
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 جولای 2021 - 20:59 |

اتمر با همتای پاکستانی‌اش در مورد«بستن» پناهگاه‌های طالبان گفت‌وگو کرد

اتمر با همتای پاکستانی‌اش در مورد«بستن» پناهگاه‌های طالبان گفت‌وگو کرد

محمدحنیف اتمر وزیرامور خارجه‌ی افغانستان در دیدار با شاه‌محمود قریشی وزیرخارجه‌ی پاکستان، گفته که حضور جنگ‌جویان خارجی و شبکه‌های تروریستی در کنار طالبان در افغانستان، تهدید بزرگ به منطقه و جهان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت امور خارجه سه‌شنبه‌شب(۲۲ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که اتمر و قریشی در حاشیه‌ی چهارمین نشست گروه تماس افغانستان در چارچوب سازمان شانگهای دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های منطقه‌یی در خصوص موفقیت روند صلح افغانستان، همکاری عملی اسلام‌آباد با دولت کابل در راستای مبارزه‌ی مشترک علیه تروریزم و تامین صلح در افغانستان و منطقه گفت‌وگو کردند.

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه آمده که آقای اتمر روی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان صحبت کرده، تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه‌ی جهانی با افغانستان در مورد موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خواند.

وزیر خارجه در این دیدار خطاب به همتای پاکستانی‌اش افزوده است که حضور جنگ‌جویان خراجی و شبکه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی در کنار طالبان در افغانستان تهدید بزرگ به منطقه و جهان است.

او در این دیدار تاکید ورزیده که کشورهای منطقه و به‌ویژه پاکستان در خصوص بستن پناه‌گاه‌ها و منابع تمویل طالبان و تشویق این گروه برای از سرگیری مذاکرات معنادار و دریافت راه حل سیاسی در امر موفقیت روند صلح، همکاری عملی کنند.

از سوی هم، وزیرخارجه‌ی پاکستان نیز، بی‌ثباتی افغانستان را بی‌ثباتی منطقه دانسته و از تداوم حمایت‌های کشورش برای یک افغانستان با ثبات اطمینان داده است.

وزیر خارجه‌ی پاکستان، ضمن اشاره به اهمیت کاهش خشونت‌ها و استقرار آتش‌بس در افغانستان، تعهدش کشور را برای تلاش در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، بیان کرد.

پاکستان به عنوان همسایه جنوبی افغانستان، نقش برجسته‌ی در تحولات امنیتی و سیاسی افغانستان دارد و این کشور همواره در حمایت از طالبان متهم بوده است.

تداوم حمایت پاکستان از طالبان، همواره نارضایتی حکومت افغانستان را به همراه داشته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.