Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30698
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 06 جولای 2021 - 14:35 |

اتمر: روابط طالبان و جنگ‌جویان خارجی، تهدید بالقوه برای بی‌ثباتی منطقه است

اتمر: روابط طالبان و جنگ‌جویان خارجی، تهدید بالقوه برای بی‌ثباتی منطقه است

محمدحنیف اتمر وزیرامور خارجه می‌گوید که عدم قطع روابط طالبان با جنگ‌جویان خارجی و اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی، تهدید بالقوه برای بی‌ثباتی منطقه و فرصتی برای تقویت پایه‌های شبکه‌های تروریستی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای اتمر صبح امروز سه‌شنبه(۱۵ سرطان) با شرکای عمده‌ی منطقه‌یی افغانستان ملاقات کرده و در مورد تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان بحث کرده است.

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه آمده است:«وزیر امور خارجه ضمن اشاره بر عدم پابندی طالبان به تعهدات‌ موافقتنامه‌ی صلح دوحه و قطع‌نامهٔ ۲۵۱۳ سازمان ملل متحد، از شرکای منطقه‌یی افغانستان خواست تا با اعمال فشار، طالبان را وادار به ترک خشونت‌ها و کشتار مردم و برگشتن به گفتگوهای معنادار صلح نمایند.»

در این نشست، آقای اتمر در خصوص عدم قطع روابط طالبان با جنگ‌جویان خارجی و گروه‌های تروریستی بین‌المللی صحبت کرده و آن را تهدیدی بالقوه برای بی‌ثباتی منطقه و فرصتی برای تقویت پایه‌های شبکه‌های تروریستی خواند.

وزیرخارجه افزوده است که با توجه به این تهدید بزرگ، مبارزه‌ی مشترک و همکاری‌های عملی میان کشورها در برابر گروه‌های تروریستی یک نیاز حیاتی می‌باشد.

با این حال، سفرای کشورهای منطقه ضمن اظهار تأسف از میزان بلند خشونت‌ها و کشتار مردم، از حمایت خویش از دولت و مردم افغانستان، با حفظ و تقویت دستاوردهای دو دهه‌ی پسین، پس از خروج نیروهای حمایت قاطع، به وزیر امور خارجه‌ی افغانستان اطمینان دادند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.