Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30924
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 جولای 2021 - 12:01 |

استقرار نظامیان امریکایی در آسیای میانه؛ مسکو به واشنگتن هشدار داد

استقرار نظامیان امریکایی در آسیای میانه؛ مسکو به واشنگتن هشدار داد

دولت روسیه در خصوص استقرار نظامیان امریکایی در کشورهای آسیای میانه پس از خروج از افغانستان به ایالات متحده‌ی امریکا هشدار داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه، روز سه‌شنبه(۲۲ سرطان) در مصاحبه با یک مجله روسی گفته که حضور نظامیان امریکایی در کشورهای آسیای میانه که با افغانستان هم‌مرز هستند، غیر قابل قبول خواهد بود.

این مقام روسی افزود که مسکو ماه گذشته میلادی در جریان ملاقات ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه با جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده این پیام را به واشنگتن رسانده است.

آقای ریابکوف گفت: «ما به امریکاییان به شکل مستقیم و بی پرده گفتیم که این کار بسیاری چیز ها را نه تنها در درک ما از اینکه در آن منطقه مهم (آسیای میانه) چه اتفاق می‌افتاد، تغییر خواهد داد بلکه روابط ما با ایالات متحده را نیز تغییر خواهد داد.»

معاون وزارت خارجه روسیه همچنان خاطرنشان ساخت که روسیه به کشور های آسیای میانه نیز در مورد اجازه دادن به ایجاد پایگاه‌های نظامی ایالات متحده هشدار داده است.

پیشتر از این، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود که به باور مسکو حضور نظامی ایالات متحده در آسیای میانه، سبب «تقویت امنیت» در منطقه نخواهد شد.

این اظهارات مقام های روسی در حالی بیان می‌شود که ارتش ایالات متحده روز سه شنبه گفته بود که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان بیش از ۹۵ در صد تکمیل شده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.