Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30613
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 جولای 2021 - 14:25 |

ایجاد واحد«نیروهای امریکایی افغانستان روبه جلو» برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان از سوی امریکا

ایجاد واحد«نیروهای امریکایی افغانستان روبه جلو» برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان از سوی امریکا

ایالات متحده‌ی امریکا اعلام کرده که وزارت دفاع این کشور، برای حضور دیپلماتیک در افغانستان و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان، یک واحد نیروی جدیدی زیرنام«نیروهای امریکایی افغانستان روبه جلو» ایجاد کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، جان اف کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز جمعه(۱۱ سرطان) گفته است که این نیروها در کابل مستقر خواهند شد و فرماندهی آن را پیتر وازلی فرمانده نیروهای دریایی امریکا به عهده خواهد داشت.

براساس اظهارات سخنگوی پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا، تامین امنیت دیپلماتان امریکایی، کمک به تامین امنیت میدان هوایی کابل، ادامه‌ی مشورت‌ و کمک به نیروهای امنیتی افغان در صورت ضرورت و اجرای عملیات ضدتروریزم از مسوولیت‌های این فرماندهی است.

در همین حال، جان اف کربی افزوده که بربنیاد یک توافق جدید برای حمایت لوجیستیکی و پشتیبانی مالی از نیروهای امنیتی به‌ویژه نیروهای هوایی افغانستان، یک مرکز فرماندهی در قطر ایجاد می‌کند.

سخنگوی پنتاگون همچنان در اظهارات خود تاکید کرده که این مرکز در قطر به منظور حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغان ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت دفاع امریکا می‌گوید: مسوولیت فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان از اسکات میلر به کنت مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا موسوم به «سنتکام» سپرده می‌شود.

کربی همچنان خاطرنشان ساخت که مک کنزی روند پشتیبانی لوجستیکی، مالی و فنی از نیروهای امنیتی افغانستان و نیز عملیات‌های ضد تروریزم را پس از خروج سربازان امریکایی بر عهده خواهد داشت.

به گفته‌ی کربی، تغییر در ساختار رهبری نیروهای امریکایی در افغانستان و ترک کردن میدان هوایی بگرام، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی امریکا، نشان‌دهنده حضور کم سربازان امریکایی در افغانستان است.

ایالات متحده روز گذشته، پایگاه نظامی بگرام که بزرگ‌ترین پایگاه امریکایی‌ها در افغانستان بود، به حکومت افغانستان سپرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.