Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30596
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 جولای 2021 - 21:44 |

تفاهم کابل-مسکو؛ ناامنی‌های شمال افغانستان آسیای میانه را تهدید می‌کند

تفاهم کابل-مسکو؛ ناامنی‌های شمال افغانستان آسیای میانه را تهدید می‌کند

مقام‌های امنیتی دولت کابل و مسکو تفاهم کرده‌اند که افزایش ناامنی‌ در شمال افغانستان، روسیه، افغانستان، روسیه و کشورهای آسیای میانه را می‌تواند با تهدید مواجه کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان امروز جمعه(۱۱ سرطان) در جریان سفرش به مسکو با نیکولای پاتروشیف مشاور امنیت ملی روسیه دیدار کرد.

دفتر شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرده که مقام‌های امنیتی دو کشور در خصوص چشم‌انداز افزایش همکاری در زمینه‌ی صلح، امنیت، مبارزه با تروریزم و مقابله با موادمخدر میان دو دولت از جمله افزایش مشورت‌ها میان وزارت‌های افغانستان و روسیه، گفت‌وگو کردند.

در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است:«آنان تفاهم کردند که افزایش ناامنی در شمال افغانستان، افغانستان، روسیه و کشورهای آسیای میانه را می‌تواند با تهدید مواجه کند.»

براساس خبرنامه این شورا، حمدالله محب و همتای روسی‌اش، به نیاز آتش‌بس اضطراری، آغاز مذاکرات صلح، پایان جنگ و موجودیت یک افغانستان مستقل، حاکم و خودکفا تاکید کردند.

دو طرف در این نشست مشترک‌شان، آمادگی شان را برای حمایت و تقویت اهداف مشترک امنیتی در منطقه اعلام نمودند.

گفتنی است، روسیه از کشورهای منطقه‌یی و متحد دولت افغانستان است که نقش آن در تامین صلح و ثبات افغانستان و کشاندن طالبان به میزمذاکره، حیاتی خوانده می‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.