Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30962
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 جولای 2021 - 9:03 |

تلاش‌ همسایگان برای صلح افغانستان؛ غنی به اوزبیکستان رفت

تلاش‌ همسایگان برای صلح افغانستان؛ غنی به اوزبیکستان رفت

به‌دنبال تشدید خشونت‌ها و توقف روند گفت‌وگوهای صلح، رییس‌جمهور غنی صبح امروز پنج‌شنبه(۲۴ سرطان) برای اشتراک در کنفرانس بین‌المللی آسیای مرکزی و جنوبی به تاشکند پایتخت اوزبیکستان رفت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دولت اوزبیکستان امروز از نشست بین‌المللی که تحت عنوان«آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقوی، فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود، میزبانی خواهد کرد.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که رییس‌جمهور در جریان این سفر علاوه بر اشتراک و سخنرانی در کنفرانس مذکور، با شوکت میرضیایف رییس‌جمهوری تاجیکستان و شماری از نمایندگان کشورهای اشتراک‌کننده به گونه‌ی جداگانه در خصوص روابط دوستانه و دوامدار و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بحث و گفت‌وگو خواهد نمود.

پس از تکمیل روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شماری از کشورهای همسایه به‌ویژه، ایران، پاکستان، تاجیکستان و اوزبیکستان برای چگونگی تامین صلح تلاش می‌کنند.

در یک هفته‌ی اخیر، ایران از هیات حکومت افغانستان و طالبان در یک نشست دو روزه میزبانی کرد و همین‌طور تاجیکستان نیز میزبان سازمان همکاری‌های
شانگهای بود که در مورد افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. افزون براین، پاکستان نیز تا یک هفته‌ی آینده از رهبران سیاسی کشور میزبانی خواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.