Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30859
  پرینتخانه » اخبار جهان, ورزشی تاریخ انتشار : 12 جولای 2021 - 9:10 |

تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان یورو۲۰۲۰ شد

تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان یورو۲۰۲۰ شد

تیم ملی فوتبال ایتالیا با پیروزی ۲-۳ مقابل بریتانیا در ضربات پنالتی قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد. بازی در زمان عادی مساوی تمام شده بود.

به گزارش ورزشی آژانس خبری صدای پامیر و به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، ایتالیا بازی فینال را با آرایش ۳-۳-۴ آغاز کرد و روبرتو مانچینی این بازیکنان را در ترکیب اصلی قرار داد:

لوئیجی دوناروما، جووانی دی لورنتسو، لئوناردو بونوچی، جورجو کیلینی، امرسون، نیکولو بارلا، جورجینیو، مارکو وراتی، فدریکو کیه‌زا و چیرو ایموبیله.

ترکیب ایتالیا همان بود که انتظار می‌رفت. روبرتو مانچینی مثل شش بازی قبلی تیمش را با سیستم ۳-۳-۴ آرایش داد و تغییری در ترکیب ابتدایی مقابل اسپانیا نداد.

گرث ساوتگیت آرایش ۳-۴-۳ را برای تیمش انتخاب کرد و این بازیکنان را از ابتدا به زمین فرستاد: جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مک‌گوایر، کیاران تریپیه، کالوین فیلیپس، دکلن رایس، لوک شاو، میسون مانت، رحیم استرلینگ و هری کین.

انگلیس بازی را با یک تغییر ویژه آغاز کرد. گرث ساوتگیت پس از دو بازی، بار دیگر به سیستم ۳-۴-۳ رو آورد. سیستمی که مقابل آلمان استفاده کرده بود. به این ترتیب واکر در مرکز خط دفاع قرار گرفت و تریپیه در ترکیب اصلی، جای ساکا را گرفت.

هنوز بازی گرم نشده بود که مدافع چپ تیم ملی فوتبال انگلیس دروازه حریف را دقیقه ۲ باز کرد.

اشتباه مک‌گوایر در پاس به عقب، منجر به کرنر برای ایتالیا شد. اما در برگشت و در ضد حمله، لوک شاو، مدافع چپ منچستریونایتد، ارسال دقیق تریپیه را تبدیل به گل اول انگلیس کرد.

این اولین گل ملی لوک شاو و سریع‌ترین گل در تاریخ فینال جام ملت‌های اروپا بود.

گل زودهنگام انگلیس باعث شد در طول نیمه اول ایتالیا زمان زیادی را با توپ در نیمه زمین انگلیس سپری کند. با این حال ایتالیا از مالکیت توپ بالای ۶۰ درصدی خود نتوانست هیچ فرصت گلی خلق کند و فقط یک شوت در چارچوب داشت آن هم در دقیقه ۴۵.

انگلیس هم فقط در صحنه گل، شوت به چارچوب ایتالیا زد اما در ادامه نیمه اول، موفق به کنترل فشار حریف خود شد.

بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع انگلیس در نیمه اول تمام شد.

ایتالیا در نیمه دوم برای زدن گل مساوی به دروازه حریف حمله برد اما زننده گل نه یکی از مهاجمان که مدافع کهنه‌کار ایتالیا بود.

در دقیقه ۶۷ ادامه فشار ایتالیا سرانجام جواب داد. روی ضربه کرنر، لئوناردو بونوچی از فاصله نزدیک به خط دروازه، گل تساوی را زد. چند دقیقه پیش از این گل، شوت زیبای فدریکو کیزا هم توسط جردن پیکفورد مهار شده بود.

ساوتگیت پس از خوردن گل تساوی به ۱-۳-۲-۴ تغییر سیستم داد اما بازهم تحمل فشار ایتالیا برای انگلیسی ها دشوار بود. یک دقیقه پیش از سوت پایان وقت قانونی، کیلینی از داور کارت زرد گرفت.

تا قبل از شروع وقت اضافه مانچینی سه تعویض انجام داده و ساوتگیت از دو تعویض خود استفاده کرد، ولی هیچکدام از تیم‌ها نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

تلاش دو تیم در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای نیز بجایی نرسید و بازی به ضربات پنالتی کشید.

برای ایتالیا براردی، بونوچی و برناردسکی ضربات خود را گل کردند و بلوتی و جورجینیو ضربات خود را از دست دادند.

برای انگلیس کین و مگوایر ضربات خود را گل کردند و رشفورد، سانچو و ساکا ضرابت خود را خراب کردند.

به این ترتیب ایتالیا با نتیجه ۲-۳ موفق به پیروزی مقابل حریف شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.