Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30629
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 10:50 |

حکومت، روی تجهیز و تقویت قوای هوایی سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کند

حکومت، روی تجهیز و تقویت قوای هوایی سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کند

رییس‌جمهور غنی روز شنبه(۱۲ سرطان) از بخش‌های مختلف قوماندانی عمومی قوای هوایی کشور بازدید کرد و در این بازدید، تاکید شده که حکومت روی قوای هوایی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته که رییس‌جمهور در این بازدید از جمله ورکشاپ‌های ترمیماتی طیاره‌ها و چرخبال‌های نظامی، محل سوق و اداره حملات هوایی و تنظیم پروازهای ترانسپورتی دیدن کرده است.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که فرمانده عمومی قوای هوایی و فرماندهان لوای ۷۷۷ هوایی ضمن صحبت در خصوص وضعیت فعلی قوای هوایی، مشکلات و پیشنهادات‌شان را با رییس‌جمهور شریک ساختند.

در این بازدید، امرالله صالح معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اولویت‌های حکومت افزوده که روی تجهیز و تقویت قوای هوایی سرمایه‌گذاری بیشتر صورت می‌گیرد.

رییس‌جمهور پس از استماع معلومات و پیشنهادات آن‌ها، از نیروهای امنیتی و دفاعی به ویژه از قوای هوایی، قدردانی نموده و در سخنانی افزود که به سلسله رسیدگی به خانواده شهدای نیروهای امنیتی، به خانواده‌های مستحق باقی‌مانده، خانه و یا هم آپارتمان توزیع خواهد شد.

با این حال، نیروهای قوای هوایی از آمادگی کامل و تجهیزات کافی قوای هوایی کشور، به‌منظور انجام عملیات شبانه‌روزی جهت هدف قرار دادن دشمنان به رییس‌جمهور و مردم افغانستان اطمینان دادند.

رییس‌جمهور در حالی از بخش‌های مختلف قوای هوایی بازدید می‌کند که میزان خشونت‌ها به گونه‌ی بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و در هفته‌های اخیر، قوای هوایی عملیات‌های مختلفی را در سراسر کشور علیه طالبان انجام می‌دهند.

افزون براین، هیات حکومت افغانستان در سفر اخیرشان به امریکا، واشنگتن تعهد کرده که ۴۵ هواپیمای جنگی را به‌منظور تجهیز و تقویت قوای هوایی افغانستان در اختیار حکومت قرار می‌دهد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.