Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30872
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 جولای 2021 - 13:52 |

در شش ماه گذشته هفت شهروند خارجی، تابعیت افغانستان را به‌دست آوردند

در شش ماه گذشته هفت شهروند خارجی، تابعیت افغانستان را به‌دست آوردند

وزارت عدلیه اعلام کرده که در شش ماه نخست سال جاری، هفت شهروند خارجی درخواست کسب تابعیت افغانستان را کرده‌ و پرونده‌های کسب تابعیت آن‌ها نیز نهایی شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت امروز دوشنبه(۲۱ سرطان) اعلام کرده که این شهروندان از کشورهای مختلف جهان هستند که با نهایی شدن پرونده‌های کسب تابعیت و صدور فرمان ریاست‌جمهوری، رسما تابعیت به آن‌ها داده خواهد شد.

وزارت عدلیه در مورد کشورهای این شهروندان خارجی معلومات ارایه نکرده است.

براساس اظهارات مقام‌های وزارت عدلیه، پرونده‌های متقاضیان کسب شهروندی پس از بررسی در کمیسیون بررسی امور ترک تابعیت و کسب تابعیت به طی مراحل گذاشته شده و با نهایی شدن ۱۰ پرونده، تنها سه پرونده کسب تابعیت تحت کار وزارت عدلیه قرار دارد و به زودی نهایی خواهد شد.

وزارت عدلیه گفته است که در این مدت ۱۰۲ تن از شهروندان افغانستان به دلیل کسب تابعیت کشورهای دومی، درخواست ترک تابعیت افغانستان را کرده‌اند.

وزارت عدلیه تصریح کرده است که در شش ماه اول سال مالی جاری، ۱۷۸ پرونده ترک تابعیت شامل پرونده‌های امسال و سال گذشته نهایی شده و پس از تصویب کابینه، از سوی ریاست جمهوری منظور شده است.

این وزارت می‌گوید که عمده‌ترین دلیل ترک تابعیت افغانستان، قوانین و مقررات شماری از کشورهایی است که اتباع افغانستان در آن زنده‌گی می‌کنند و می‌خواهند تابعیت همان کشور را کسب کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.