Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30832
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 جولای 2021 - 12:12 |

روسیه می‌خواهد که تاسیسات قدیمی خود را در افغانستان بازسازی کند

روسیه می‌خواهد که تاسیسات قدیمی خود را در افغانستان بازسازی کند

بخیتار خاکیموف نماینده ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری‌های شانگهای می‌گوید که کشورهای عضو شانگهای، پروژه‌های اقتصادی مشترک را برای همکاری افغانستان روی دست دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، قرار است که وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در نشست آینده‌ی این سازمان روی پیش‌نویس همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی با افغانستان گفت‌وگو کنند.

براساس گزارش‌ها، نشست شانگهای تا یک هفته‌ی آینده با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان شانگهای برگزار خواهد شد.

در این نشست در مورد امکان بازسازی و توسعه تاسیسات ساخته‌شده توسط روسیه افغانستان نیز مذاکره خواهد شد.

بختیار خاکیموف نماینده ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری‌های شانگهای به خبرگزاری تاس روسی افزوده که کشورهای عضو این سازمان، پروژه‌های اقتصادی مشترک برای همکاری با افغانستان روی دست دارند.

براساس اظهارات خاکیموف، پروژه‌های دو جانبه مختلف توسط روسیه، چین، هند، اوزبیکستان و سایر کشورهای عضو این سازمان درحال اجرا است.
او گفت:«در قالب سازمان همکاری‌های شانگهای، ما قصد داریم در مورد یک طرح ابتکاری دیگر از سوی اوزبیکستان بحث کنیم که پیش‌نویس همکاری مشترک برای کمک به بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان است.»

از سوی هم، نماینده ویژه‌ی رییس‌جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری‌های شانگهای خاطرنشان ساخته که ۱۶۰ تاسیسات قدیمی ساخته‌شده توسط این کشور در افغانستان ساخته شده و ایده‌ی بازسازی و توسعه این تاسیسات در میان کشورهای عضو شانگهای وجود دارد.

خاکیموف تذکر داده است که از ایده همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی با افغانستان و نیز بازسازی تأسیسات قدیمی ساخت روسیه در این کشور باید حمایت شود.

نشست‌ وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای قرار است در سیزدهم و چهاردهم ماه جاری میلادی در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، برگزار شود.

تاجیکستان ریاست این اجلاس را بر عهده دارد و محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه، به نماینده‌گی از افغانستان شرکت می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.