Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 30579
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 جولای 2021 - 21:22 |

«شورای نظامی بسیج ملی» به ریاست رهبر حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد

«شورای نظامی بسیج ملی» به ریاست رهبر حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد

هم‌زمان با تشدید جنگ در ولایات شمالی، حدود ده حزب مطرح سیاسی در ولایت بلخ، به‌منظور مبارزه‌ی انسجام‌یافته با گروه طالبان، شورای نظامی بسیج ملی را تشکیل دادند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، استادعطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی، شام امروز پنج‌شنبه(۱۰ سرطان) در نشستی از نمایندگان ده حزب مطرح سیاسی در ولایت بلخ میزبانی کرده است و در این نشست، نمایندگان احزاب سیاسی در خصوص ایجاد شورای نظامی بسیج ملی جهت مبارزه با طالبان توافق کردند.

نمایندگان حزب جنبش ملی اسلامی، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حرکت اسلامی آزاد، حزب وحدت اسلامی نوین، اتحاد شوراهای احزاب اسلامی، حزب اسلامی، حرکت اسلامی، اقتدار ملی، اعتدال ملی، شورای مشورتی احزاب اسلامی و حزب جمعیت اسلامی از جمله احزابی بودند که آمادگی کامل‌شان را برای تصفیه‌ی مناطق از دست‌رفته، اعلام نمودند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افزوده که در این نشست، شورای نظامی بسیج ملی متشکل از مسوولان و نمایندگان احزاب سیاسی تشکیل گردیده است.

نمایندگان و مسوولان احزاب سیاسی به اتفاق آرا، عطامحمدنور را به حیث رییس این شورا برگزیدند.

استادعطامحمد نور همچنان تاکید کرده که بر اساس تصمیم نمایندگان حزب سیاسی، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مردم بلخ در مجلس نمایندگان و نمایندگان با صلاحیت احزاب سیاسی، موظف شده که از خطوط نبرد به‌صورت پیوسته و از برنامه‌های طراحی‌شده شورای نظامی بسیج ملی نظارت کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.