Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30943
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 جولای 2021 - 15:00 |

عفو بین‌الملل: تیرباران شدن کماندوهای ارتش افغان توسط طالبان جنایت جنگی شمرده می‌شود

عفو بین‌الملل: تیرباران شدن کماندوهای ارتش افغان توسط طالبان جنایت جنگی شمرده می‌شود

به تازگی، شبکه‌ی خبری«سی‌ان‌ان» نوار تصویری مربوط به جنگ‌جویان طالبان را منتشر کرده که این گروه، شماری از کماندوهای ارتش افغانستان را در ولایت فاریاب به رگ‌بار بسته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از نشر این نوار تصویری، سازمان عفو بین‌الملل واکنش نشان داده و این اقدام جنگ‌جویان طالبان را جنایت جنگی تلقی کرد.

این سازمان، امروز چهارشنبه(۲۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که این رویداد نشان می‌دهد: ادعای طالبان در مورد این‌که نسبت به گذشته تغییر روش داده‌اند،‌ کاملا دروغ است.

در اعلامیه این اقدام طالبان وحشتناک خوانده و تأکید شده است که کشتار نظامیان تسلیم‌شده توسط طالبان همچنان ادعای این گروه مبنی بر احترام‌گذاشتن به حقوق بشر در مذاکرات صلح را تضعیف می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل از دولت افغانستان خواسته است که درباره‌ی این کشتار منزجرکننده تحقیق و عاملان آن را محاکمه کند. این سازمان اما تأکید کرده است که در غیر این صورت، باید جامعه‌ی جهانی و دادگاه بین‌المللی کیفری وارد عمل شوند.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که تعدادی از افسران کماندوهای ارتش بدون اسلحه خود را به طالبان تسلیم می‌کنند. طالبان سپس آنان را بی‌اعتنا به قواعد جنگی، تیرباران می‌کنند و الله اکبر سر می‌دهند.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دفاع کشور نیز این رویداد را تأیید کرده است. همچنان این شبکه‌ی خبری گفته که صلیب سرخ نیز تأیید کرده است که پیکر ۲۲ کماندوی ارتش از ولسوالی دولت‌آباد را انتقال داده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.