Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30623
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 9:48 |

واشنگتن، روی تخلیفه‌ی سفارتش در کابل کار می‌کند

واشنگتن، روی تخلیفه‌ی سفارتش در کابل کار می‌کند

شماری از رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که واشنگتن به‌دلیل نگرانی از بدترشدن اوضاع امنیتی افغانستان، کار روی برنامه‌ی احتمالی تخلیه‌ی سفارت این کشور در کابل را شدت بخشیده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، روزنامه‌ی«وال‌استریت ژورنال» در گزارشی گفته که مقام‌های امریکایی نگران‌اند که با بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان، ممکن است که جان نیروهای باقی‌مانده و دیپلمات‌های آن‌ها به خطر مواجه شود.

براساس گزارش این روزنامه‌ی امریکایی، با تخلیه سفارت امریکا در کابل نه تنها کارمندان این سفارت، بلکه ممکن هزاران امریکایی دیگر نیز از افغانستان بیرون کشیده شوند.

یکی از مقام‌های امریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته است:«این برنامه قطعی نیست، بلکه یک احتمال است، این مورد هنوز محض احتیاط است.»
به گفته‌ی مقام‌های امریکایی، برای اجرای این برنامه، ارتش درحال هماهنگی با وزارت خارجه‌ی این کشور می‌باشد.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که هرچند جزئیات این برنامه طبقه‌بندی شده و محرم است، اما ایالات متحده در حال استقرار چرخبال‌ها و خدمه‌های آنان در میدان هوایی کابل است تا از این تجهیزات برای بخشی از برنامه‌ی تخلیه استفاده شود.

در گزارش همچنین آمده است که این آمادگی‌ها بخشی از برنامه‌ی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است که به گفته‌ی پنتاگون، قرار است تا آخر ماه آگست به انجام برسد.

ایالات متحده‌ی امریکا در حالی از تخلیه احتمالی سفارتش در کابل خبر می‌دهد که پیش‌تر در سفر رییس‌جمهور غنی به واشنگتن، مقام‌های ارشد امریکایی از ادامه‌ی حضور غیرنظامی‌شان در افغانستان اطمینان داده بودند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.