Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31860
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2021 - 19:42 |

احمد مسعود: درصورت تشکیل دولت فراگیر حاضرم از سیاسیت کنار بروم

احمد مسعود: درصورت تشکیل دولت فراگیر حاضرم از سیاسیت کنار بروم

احمد مسعود که اکنون رهبری جبهه مقاومت علیه طالبان را در ولایت پنجشیر رهبری می کند، می‌گوید که نیروهای تحت امر او زمانی سلاح شان را برزمین خواهد گذاشت که یک دولت فراگیر وهمه شمول ایجاد شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای مسعود در صحبت با نشریه‌‌ی فارین پالیسی گفته است: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه تقسیم کنند و تلاش های شان را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، من عقب نشینی کرده و از سیاست کنار خواهم رفت».

اوتاکید می‌کند که تنها راه حل وفصل قابل قبول ایجاد یک دولت فراگیر وهمه شمول درافغانستان است.

به باور آقای مسعود دیگر گزینه‌ها برای نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول بوده در صورت که دولت فراگیر شکل نگیرد، رویارویی جبهه تحت امراو با طالبان ادامه خواهد یافت.

در این گفت‌گو، آقای مسعود گفته است که ظاهرا بسیار از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند وبه گونه‌ای از این گروه حمایت می کنند.

رهبر جبهه مقاومت تایید می‌کند که طالبان از او بیعت خواسته اند اما اومی‌گوید تنهاخواست ما این است که «ساختار حکومت به گونه‌ای باشد که همه مردم افغانستان خود را در آن ببینند».

اکنون پنجشیر، تنها ولایت افغانستان است که خارج از تصرف طالبان باقی مانده است.

احمد ۳۲ ساله که تحصیل کرده بریتانیا است مثل پدرش احمدشاه مسعود که در دهه ۹۰ میلادی مانع تسلط کامل گروه طالبان بر افغانستان شد اکنون او نیز مانع تسلط این گروه بر این کشور شده است.

اکنون تنها مشکیل اساسی برسر راه تسلط طالبان بر کل افغانستان احمد مسعود است، اما طالبان تاکید کرده‌اند که مشکل پنجشیر را با گفت‌وگو حل می‌کنند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : امین "همت"
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.