Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 31645
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 آگوست 2021 - 14:34 |

اشتراک کنندگان نشست دوحه خواستار توقف فوری خشونت‌ها در افغانستان شدند

اشتراک کنندگان نشست دوحه خواستار توقف فوری خشونت‌ها در افغانستان شدند

نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده‌ در نشست دوحه با نشر اعلامیه مشترک روی تسریع روند صلح به عنوان موضوع ضروری، مذاکره درباره پیشنهادات دولت و طالبان توقف عاجل خشونت‌ها تأکید کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،‌وزارت امور خارجه قطر با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که در پایان نشست کشورهای جهان و منطقه در مورد افغانستان اشتراک‌کننده‌گان از طرف‌های درگیر جنگ خواسته‌اند تا برای اعتمادسازی و تسریع تلاش‌های صلح و آتش‌بس همه‌جانبه هرچه زودتر گام بردارند.

نمایندگان ویژه کشورهای امریکا، چین، اوزبیکستان، پاکستان، بریتانیا، قطر، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در ۱۰ آگست با نمایندگان دولت افغانستان و طالبان درباره مشارکت جامعه بین‌المللی برای موفقیت روند صلح در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. نماینده‌گان آلمان، ناروی، تاجیکستان، هند، ترکیه و ترکمنستان نیز در ۱۲ آگست نیز در نشستی شرکت کرده‌اند.

نمایند‌گان کشورهای شرکت‌کننده از گروه طالبان و حکومت افغانستان خواسته‌اند که خشونت‌ها را پایان دهند و در داخل شهرها جنگ نکنند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه قطر، اعضای نشست بین‌المللی در باره افغانستان که در دوحه برگزار شد، تأکید کرده‌اند که هیچ دولتی را که در افغانستان با استفاده از نیروی نظامی تحمیل شود، به رسمیت نمی‌شناسند.

در اعلامیه نشست قطر هم‌چنان برای دست‌یابی به راه حل سیاسی روی حکومت فراگیر، احترام به حقوق بشر از جمله حقوق زنان و اقلیت‌ها، استفاده نشدن خاک افغانستان علیه امنیت دیگر کشورها و احترام به حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی تأکید شده است.

شرکت کنندگان این نشست با ابراز نگرانی از ادامه خشونت‌ها، تلفات غیرنظامیان، کشتار غیرقانونی، نقض حقوق بشر، حملات زمینی و هوایی بر مراکز شهرها، تخریب زیرساخت‌ها، گفته‌اند که تداوم درگیری، تلاش‌های صلح را بی‌نتیجه می‌کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.