Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31686
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 آگوست 2021 - 11:25 |

افزایش شمار قربانیان زلزله در هایتی به حدود یک هزار و سه‌ صد نفر

افزایش شمار قربانیان زلزله در هایتی به حدود یک هزار و سه‌ صد نفر

با پیدا شدن اجساد بیشتر در شام یکشنبه در منطقه زلزله زده لیس کایس در هایتی، شمار جان باخته های این حادثه را به کم از کم ۱۲۹۷ نفر رساند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از صدای امریکا، گروه نجات در تلاش اند تا از زیر آوار به جا مانده از زلزله به شدت ۷.۲ به مقیاس ریکتر، افراد احتمالاً زنده مانده را بیرون بکشند.

نجات یافته های این زلزله مرگبار، مجبور شده اند در جاده ها و یا میدان های فوتبال، با وسایل دست داشته اندک شان، پناه گزین شوند. این درحالیست که مقام های هایتی از ازدحام بیش از حد مجروحین در شفاخانه ها نیز خبر داده اند.

از جانب دیگر، انتظار می رود فاجعه به میان آمده از این زلزله، به خاطر توفان موسوم به گریس بدتر شود. این توفان بر اساس پیشبینی های اداره هواشناسی، قرار است دوشنبه شب به هایتی برسد، باران های احتمالی شدید موسمی، سیلاب ها و لغزش های زمین را به همراه خواهد داشت.

اداره هواشناسی ایالات متحده پیشگویی کرده است که حدود ۴ تا ۸ انچ (۱۰ تا ۱۲ سانتی متر) باران در هایتی و جمهوری دومینیکان خواهد بارید.

چک شومر، سناتور ارشد دموکرات در صفحۀ فیسبوک خود به خاطر تلفات ناشی از زلزله در هایتی ابراز “تاثر و تاسف” کرده گفته است که به خاطر این که چگونه بتوانند به “بهترین شکل ممکن از مردم هایتی در اینجا و در جزیره، به ویژه پس از زلزله، حمایت کنیم” صحبت های را انجام داده اند.

| منبع خبر : صدای امریکا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.