Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31734
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 آگوست 2021 - 8:55 |

افزایش فشارها بر جو بایدن برای تمدید مأموریت نظامیان امریکایی در فرودگاه کابل

افزایش فشارها بر جو بایدن برای تمدید مأموریت نظامیان امریکایی در فرودگاه کابل

فشارها بر جو بایدن از سوی متحدان اروپایی واشنگتن برای تمدید حضور نظامیان آمریکا در فرودگاه کابل افزایش یافته است. اما طالبان هشدار داده که ماندن نیروهای آمریکایی فراتر از موعد توافق شده را تحمل نخواهد کرد و عواقب چنین کاری بر عهده کاخ‌سفید خواهد بود.

انتظار می‌رود اجلاس مجازی سران گروه جی ۷ که قرار است تا ساعاتی دیگر برگزار شود تحت سایه بحران افغانستان و ادامه حضور نظامیان در فرودگاه کابل قرار گیرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دیروز(دوشنبه، اول سنبله) بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا تلفنی گفتگو کردند و توافق کردند که درباره عملیات خروج شهروندان خود از کابل و همچنین همکاران افغان نیروهای ائتلاف به رایزنی ادامه دهند.

آلمان هم خواستار تمدید حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است و وزیر خارجه این کشور گفته ادامه این عملیات بدون حضور نطامیان آمریکایی ممکن نیست.

فرانسه هم در این موضوع با آلمان و بریتانیا همسو است.

با این حال، روز دوشنبه مقام‌های کاخ‌سفید و پنتاگون با اشاره به خارج کردن ۱۰۹۰۰ نفر دیگر از کابل طی ۲۴ ساعت گذشته، ابراز خوشبینی کردند که تمامی آمریکایی‌هایی که خواستار خروج از کابل هستند را تا یک هفته دیگر از افغانستان خارج کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.