Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31511
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 09 آگوست 2021 - 15:39 |

تأکید تهران بر تغییر ذهنیت امریکا؛ خطیب‌زاده: تهران مذاکرات وین را ترک نمی کند

تأکید تهران بر تغییر ذهنیت امریکا؛ خطیب‌زاده: تهران مذاکرات وین را ترک نمی کند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که تهران با آمدن رییس جمهور جدید و تغییر دولت، مذاکرات “وین” را ترک نمی‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه، ۱۸ اسد) در نشست خبری هفتگی خود گفت که تهران از بهر تغییر دولت و روی کار آمدن ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید، گفتگوها درباره توافق هسته‌ای در وین را ترک نمی‌کند.

آقای خطیب‌زاده تأکید کرد:”رییس‌جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ به صراحت اشاره کردند که در مورد رفع تحریم‌ها تردید ندارند. البته این کار در چارچوب منافع عالیه مردم و در چهارچوب دستورالعمل‌ها انجام می شود.”

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنان گفت: امریکا باید بداند که با ذهنیت ترامپ نمی‌تواند به نتیجه‌ای غیر از اتفاقات چند سال اخیر، چیزی به دست آورد. او افزود:”هم ذهنیت باید عوض شود و هم به واقعیات روی زمین توجه کنند. می‌دانند و می‌دانیم سیاست فشار حداکثری شکست خورده و ایران به چیزی کمتر از برجام راضی نیست.”

با این‌حال، شماری از رسانه‌های امریکایی گزارش کرده‌اند که واشنگتن در مذاکرات وین به دنبال جایگزینی برای بازگشت به توافق با ایران است.

نشریه بلومبرگ گزارش کرده که امریکا آمادگی دارد به عنوان یک مرحله میانی، درباره کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در بدل تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای تهران بحث کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.