Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31591
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 آگوست 2021 - 16:08 |

حمله طالبان بر محبس کندهار؛ قول اردوی اتل: حمله طالبان دفع شد

حمله طالبان بر محبس کندهار؛ قول اردوی اتل: حمله طالبان دفع شد

مقام‌های ارتش در جنوب کشور می ‌گویند که گروه طالبان از چندین استقامت بر شهر کندهار حمله کرده، اما نیروهای امنیتی و دفاعی این حملات را دفع کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل گفته است که این حملات طالبان بر بخش‌های حوزه سوم، ششم، پنجم، و پانزدهم شهر کندهار صورت گرفته و در حال حاضر، درگیری‌ها میان دو طرف در این ساحات جریان دارد.

او افزود: “صبح امروز(چهارشنبه، ۲۰ اسد) شمار زیادی از افراد وابسته به گروه طالبان بر بخش‌هایی از شهر حمله کردند و فشار زیاد شان بالای محبس عمومی کندهار بود. نیروهای مشترک ما حملات طالبان را دفع کرده و از زندان محافظت کردند.”

آقای عیسی همچنین گفت که تجمعات طالبان در این ولایت مورد بمباران نیروهای هوایی قرار گرفته که در این حملات، پانزده فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند.

در این حال، محمد داوود فرهاد، رییس شفاخانه حوزوی میرویس گفته که از شب گذشته تا کنون، ۶۸ مجروح به این شفاخانه منتقل شده که در میان آنان هشت زن و نه کودک شامل اند.

شفاخانه حوزوی میروس در حدود یک کیلومتری زندان عمومی کندهار موقعیت دارد و مقام‌ها گفته اند که درگیری به نزدیکی این شفاخانه رسیده است.

شهر کندهار در یک ماه گذشته، تحت فشار شدید نظامی قرار داشته‌است. گروه طالبان تلاش دارد، این شهر را تصرف کند؛ اما فرماندهان ارتش در جنوب کشور می گویند که وضع شهر کندهار به زودی بهبود خواهد یافت.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.