Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31754
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 آگوست 2021 - 15:31 |

رییس سیا با ملا برادر در کابل دیدار کرد

رییس سیا با ملا برادر در کابل دیدار کرد

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که ویلیام برنز، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) در کابل دیداری مخفیانه با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبری طالبان و بالاترین مقام این گروه در پایتخت افغانستان داشته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از واشنگتن پست، این دیدار که دیروز (دوشنبه، اول سنبله) انجام شد، سطح بالاترین ملاقات میان مقامی از کابینه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با رهبری طالبان از زمان تسلط این گروه بر کابل است.

واشنگتن پست می‌گوید سازمان سیا هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده اما مقام‌هایی که از این دیدار خبر داشته‌اند و نام آنها برده نشده، آن را تایید کرده‌اند.

گزارش این دیدار در حالی منتشر می‌شود که تلاش‌های بی‌وقفه دیپلماتیک و نظامی برای خروج شهروندان کشورهای غربی از فرودگاه کابل ادامه دارد.

طالبان گفته است که ضرب‌العجل تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی را تمدید نمی‌کند و این نیروها تا روز ۳۱ اوت برای تخلیه شهروندانشان فرصت دارند.

به گزارش واشنگتن پست تاریخ این ضرب‌الاجل و تلاش امریکا برای خارج کردن شهروندان و کارکنان افغان خود، احتمالا موضوع دیدار ویلیام برنز با عبدالغنی برادر بوده است.

جو بایدن عملیات جاری در فرودگاه کابل را “یکی از بزرگترین و دشوارترین” عملیات از این نوع در تاریخ توصیف کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.