Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31619
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 آگوست 2021 - 11:18 |

سازمان ملل متحد: آوارگان جنگ در افغانستان به شدت آسیب‌پذیر اند

سازمان ملل متحد: آوارگان جنگ در افغانستان به شدت آسیب‌پذیر اند

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که جنگ و ناامنی در سراسر افغانستان حدود ۳۹۰هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس گزارش اوچا جهش عظیمی در میزان آوارگان در ماه می – زمانی که جنگ‌ها در چندین ولایت افغانستان تشدید شد – به میان آمده است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری گفته است که هفته گذشته، تیم‌های بین سازمانی ده‌ها هزار نفر را که در مناطق مختلف این کشور از درگیری گریخته اند و نیاز فوری به کمک دارند، شناسایی کرده اند.

در گزارش آمده است: “بسیاری مردم وارد کابل و سایر شهرهای بزرگ می‌شوند تا از درگیری و دیگر تهدیدها در امان باشند. بین اول جولای تا پنجم اگست ۲۰۲۱، جامعه بشردوستانه بیش از ۵۸۰۰ آواره داخلی را که وارد کابل شده بودند، تایید کرد”.

بر اساس معلومات اوچا آوارگان جنگ در کابل، غذا، لوازم خانگی، آب و بسته‌های صحی و سایر کمک‌ها را دریافت کرده اند و اکثر کسانی که در کابل اقامت دارند توسط دوستان و خانواده میزبانی می‌شوند.

اما این اداره تایید کرده است که تعداد فزاینده‌ای از آوارگان در فضای باز به سر می‌برند و این امر آنها را بیشتر آسیب‌پذیر می‌کند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد ده تیم روز گذشته(۲۰ اسد) برای ارزیابی وضعیت افرادی که در پارک‌ها و فضاهای باز اقامت دارند، موظف کرد که در نتیجه چهارهزار و ۵۲۲ آواره نیازمند به سرپناه، غذا، موارد بهداشتی و آب آشامیدنی شناسایی شدند.

همچنان این دفتر گفته است که کلینیک صحی موقت و تیم‌های سیار صحی موظف شده اند که خدمات درمانی را به این آوارگان ارایه کنند.

این در حالی است که بر اساس معلومات وزارت دفاع جنگ شدید کم از کم در ده ولایت هم‌اکنون جریان دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

| منبع خبر : رادیو آشنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.