Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 31821
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 آگوست 2021 - 10:10 |

شلیک چندین موشک به سمت فرودگاه کابل

شلیک چندین موشک به سمت فرودگاه کابل

صبح امروز(دوشنبه، ۸ سنبله) به وقت کابل چندین خمپاره و راکت به سوی فرودگاه کابل که در حال حاضر در کنترل نیروهای نظامی امریکا قرار دارد، شلیک شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این شلیک همزمان با آخرین تلاش‌های نیروهای امریکا برای خروج از افغانستان بوده و در کمتر از ۴۸ ساعت آینده قرار است این نیروها کابل را ترک کنند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش کرده که کاخ سفید وقوع این حمله را تایید کرده اما گفته است که عملیات تخلیه “بدون وقفه” در حال انجام است.

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که حداقل ۵ راکت شلیک شده اما مشخص نیست چه گروهی دست به این اقدام زده است. گزارش‌های تایید نشده می‌گوید که این راکت‌ها از یک خودرو و از شهر کابل به سوی فرودگاه شلیک شده است.

یک مقام نظامی امریکا به خبرگزاری رویترز گفته است که سیستم دفاع موشکی، پیش از برخورد این راکت‌ها آنها را در آسمان منهدم کرده است.

رویترز نوشته است که هنوز مشخص نیست که آیا تمام این راکت‌ها در آسمان منهدم شده، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که در این حمله هیچ نیروی نظامی آسیب ندیده است.

روز یکشنبه مقامات امریکایی به رسانه‌ها گفته‌اند که در عملیاتی که شامل موشک پرتاب شده از یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) بود، یک‌بمب‌گذار انتحاری را در خودرویی که قصد انجام حمله در فرودگاه کابل داشته هدف قرار داده‌اند.

یک مقام نظامی امریکایی به شبکه سی‌بی‌اس گفت: “ما اطمینان داریم که به چیزی که هدف ما بود، رسیدیم.”

امریکا تاکید کرده است که حمله دیروز هواپیماهای بدون سرنشین آن در کابل در “از بین بردن تهدید قریب الوقوع” فرودگاه کابل موفق بود. سروان بیل اوربان از فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفت که “مطمئن” است وسیله نقلیه‌ای که حامل حداقل یکی از اعضای گروه اداعش شاخه خراسان بوده به همراه “مقدار قابل توجهی مواد منفجره”، منهدم شد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.