Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31659
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 آگوست 2021 - 15:59 |

غنی: برای جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر تلاش می‌کنم

غنی: برای جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر تلاش می‌کنم

همزمان با تشدید خشونت‌ها و پیشروی طالبان در برخی ولایات افغانستان، رییس جمهور این کشور به مردم اطمینان داد که به هدف جلوگیری از بی‌ثباتی و خشونت‌های بیشتر مشوره‌ها را آغاز کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محمد اشرف غنی، امرو(شنبه،۲۳ اسد) در یک پیامی “خطاب به ملت” گفت که در حال حاضر افغانستان با خطر جدی بی‌ثباتی مواجه است و افزود که از این وضعیت آگاه است.

آقای غنی گفت: “در حالی که می‌دانم از حال و آینده تان نگران استید، برای تان اطمینان می‌دهم که به عنوان رییس جمهور تان، تمرکز من بر این است تا از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت و آوارگی مردم خود جلوگیری کنم.”

رییس جمهور غنی افزود که به عنوان یک “رسالت تاریخی” نخواهد گذاشت تا “جنگ تحمیل شده” در افغانستان بیشتر از این، سبب “کشتار مردم بی‌گناه”، از دست رفتن دست‌آوردهای ۲۰ سال گذشته، تخریب تاسیسات عامه و بی‌ثباتی دوامدار در این کشور شود.

آقای غنی اضافه کرد که “مشوره‌های گسترده” را در داخل دولت و با رهبران سیاسی، نمایندگان اقشار مختلف مردم افغانستان و “همکاران بین‌المللی” آغاز کرده است.

او همچنین گفت: “مشوره‌ها در این مورد به سرعت جریان دارد و نتایج آن به زودی با شما هموطن‌های عزیز شریک خواهد شد.”

این در حالی است که اخیراً آقای غنی دیدارهایش را با برخی از چهره‌ها سیاسی و رهبران پیشین جهادی این کشور نیز آغاز کرده است.

همچنین دو روز پیش وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفت که انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، و لوید آستن، وزیر دفاع این کشور از طریق تلیفون با رییس جمهور غنی صحبت کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.