Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 31641
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 آگوست 2021 - 14:28 |
روزنامه اطلاعات روز

محمد اسماعیل خان به دست طالبان اسیر شد

محمد اسماعیل خان به دست طالبان اسیر شد

به دنبال سقوط شهر هرات، گروه طالبان ادعا کرده‌است که محمد اسماعیل خان، فرمانده نیروهای مقاومت مردمی، عبدالصبور قانع، والی هرات، عبدالرحمان رحمان، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، خیال‌نبی احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر و حسیب صدیقی، رییس امنیت ملی هرات به این گروه پیوسته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روزنامه اطلاعات روز، گروه طالبان امروز(جمعه، ۲۲ اسد) در اعلامیه‌ای، همچنین مدعی شده است که هزاران نیروی امنیتی نیز با افراد یاشده به این گروه پیوسته‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز محمد اسماعیل خان، فرمانده نیروهای بسیج مردمی در این ولایت را در میان جمعی از اعضای گروه طالبان نشان می‌دهد.

همزمان با این، تصویر کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او را در میان جمعی از اعضای طالبان نشان می‌دهد. گزارش شده است که او به گروه طالبان تسلیم شده است.

طالبان در مورد پیوستن کامران علی‌زایی به این گروه چیزی نگفته است.

چند روز پیش وقتی که حملات طالبان بر حومه‌های شهر هرات آغاز شد، اسماعیل خان رهبری نیروهای بسیج مردمی را بر عهده گرفت. افراد تحت امر او در کمربندهای امنیتی شهر هرات حضور داشتند.

در روزهای نخست درگیری افزون بر اسماعیل خان، عبدالصبور قانع، والی هرات و کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی این ولایت نیز در خطوط جنگ دیده می‌شدند.

روز گذشته والی، فرمانده پولیس، رییس امنیت ملی و اسماعیل خان از شهر هرات به قول اردوی ۲۰۷ ظفر رفته بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.