Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31671
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 آگوست 2021 - 6:20 |

نخستین پیام اشرف غنی پس از ترک افغانستان: نخواستم خون ریزی شود

نخستین پیام اشرف غنی پس از ترک افغانستان: نخواستم خون ریزی شود

اشرف غنی در پیامی پس از خروج از افغانستان نوشت: “امروز با یک انتخاب سختی روبه‌رو شدم‌؛ این‌که بایستم و با طالبانی که خواهان داخل شدن در ارگ بودند، روبه‌رو شوم یا از کشور عزیزی که من زنده‌گی‌ام را در ۲۰ سال گذشته وقف حفظ و مراقبت آن کردم، بیرون شوم.”

اشرف غنی گفته است که اگر می‌ماند، مردم بی‌شماری کشته می‌شدند یا هم شهر با ویرانی روبه‌رو می‌شد که به گفته او، نتیجه آن فاجعه بشری در این شهر شش میلیونی بود.

او گفت: “مشخص بود که طالبان حاضرند برای کنار زدن من بالای همه کابل و مردم شریف آن حملات خونینی انجام دهند. به این دلیل که از ریختن و سیلاب خون جلوگیری شود، بهتر دانستم که بیرون شوم.”

غنی تصریح کرده است که قضاوت شمشیر و تفنگ را طالبان برده‌اند و این گروه اکنون مسوول حفاظت از ناموس، مال و جان شهروندان هستند‌.

با این حال غنی گفته است که طالبان مشروعیت دل‌ها را به دست نیاورده‌اند، چرا که هیچ‌گاهی در تاریخ به دلیل زور خالی به کسی مشروعیت داده نشده است و نه هم داده می‌شود.

او افزوده است که طالبان اکنون با آزمون بزرگی روبه‌رو هستند که یا نام و عزت افغانستان را حفظ می‌کنند، یا هم به سایر کشورها و شبکه‌ها اولویت می‌دهند.

غنی معتقد است که بیش‌تر مردم و اقشار جامعه در ترس زنده‌گی می‌کنند و روی آینده باور ندارند.

او گفته است که‌ نیاز است طالبان به همه مردم افغانستان، اقوام، اقشار مختلف، مردان و زنان اطمینان دهند که برای کسب مشروعیت و اطمینان قلبی مردم، طرح واضحی می‌سازند و با مردم شریک می‌کنند.

اشرف غنی عصر روز یک‌شنبه، ۲۴ اسد، یک‌جا با حمدالله محب و فضل‌محمود فضلی توسط یک پرواز به تاجیکستان رفت؛ اما در ادامه منابع گفتند که مقامات تاجیکی مانع نشست هواپیمای وی در فرودگاه آن کشور شدند و غنی به عمان رفته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.