Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31548
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 10 آگوست 2021 - 14:35 |

نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به افزایش زخمیان جنگ در افغانستان

نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به افزایش زخمیان جنگ در افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان می‌گوید که از آغاز ماه اگست تا کنون چهار هزار و ۴۲ تن را که در اثر جنگ زخم برداشته‌اند، درمان کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از صدای امریکا، این کمیته امروز(سه‌شنبه ۱۹ اسد) در بیانیه‌ای گفته است که این مجروحین جنگی در ۱۵ مرکز صحی مربوط به این نهاد مورد درمان قرار گرفتند که این آمار، نشان دهنده تشدید خشونت‌ها در افغانستان است.

صلیب سرخ افزوده است: “جنگ‌ها در مراکز و اطراف شهرهای کندز، لشکرگاه، کندهار و دیگر شهرهای افغانستان شدت یافته است، صدها هزار تن در معرض خطر قرار دارند.”

این کمیته با ابراز نگرانی گفته است که جنگ‌ها در شهر کندز، لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و برخی از شهرهای دیگر در روزهای اخیر، باعث وارد شدن تلفات به غیرنظامیان شده و همچنین مراکز صحی در این ولایات به دلیل آسیب‌ و نبود کارمندان صحی به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

صلیب سرخ اضافه کرده که جریان برق به بیشتر شهرهای بزرگ قطع شده و سیستم آب‌رسانی با مشکل در برخی ساحات کار می‌کند.

در این اعلامیه به نقل از ایلو فیلیون، رییس صلیب سرخ در افغانستان آمده است: “ما شاهد تخریب خانه‌ها، در معرض خطر قرار گرفتن کارمندان صحی و مریضان، خسارمند شدن شفاخانه‌ها و همچنین زیر بناهای آب و برق استیم. استفاده از سلاح‌های منفجره در شهرها تاثیرات شدید و بدون تفکیک فراتر از اهداف شان بالای غیرنظامیان دارد.”

کمیته بین المللی صلیب سرخ از طرف‌های درگیر خواسته است که از آسیب رساندن بر غیرنظامیان جلوگیری کرده و از حمله بر زیربناها به شمول شفاخانه‌ها خودداری کنند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دست‌کم ۱۸۰۰ کارمند داخلی و خارجی در افغانستان دارد که به گفته این کمیته، آنان نه تنها در بخش‌های کمک‌های بشری، بلکه برای مصوونیت غیرنظامیان در این کشور تلاش می‌کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.