Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 31579
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 آگوست 2021 - 13:48 |

هشدار مارشال دوستم به طالبان: از شمال زنده بیرون شده‌ نمی‌توانید

هشدار مارشال دوستم به طالبان: از شمال زنده بیرون شده‌ نمی‌توانید

مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان و معاون پیشین ریاست جمهوری به طالبان هشدار داده که در شمال کشور به دام افتاده‌اند و راهی برای فرار ندارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مارشال دوستم در مصاحبه با تلویزیون ملی در ولایت بلخ با اشاره به سقوط برخی مناطق در ولایت‌های شمالی کشور گفته:” اگر من می‌بودم، طالبان تمامی پاکستان را هم که می‌آرودند کاری نمی‌توانستند؛ طالبان هربار که به شمال آمده‌اند به‌دام افتاده‌اند، این‌بار هم از شمال بیرون شده نمی‌توانند.”

مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان و معاون پیشین ریاست جمهوری نیز شب گذشته(سه‌شنبه، ۱۹ اسد) وارد ولایت بلخ شد.

استاد عطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز از ماه‌ها بدین سو در ولایت بلخ حضور و رهبری نیروهای بسیج مردمی علیه طالبان را به عهده دارد. نیروهایی که در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی تاکنون در نقاط مختلف بلخ حملات طالبان را به عقب زده‌اند.

بااین حال، اشرف غنی رییس جمهور صبح امروز(چهارشنبه، ۲۰ اسد) با جمعی از مقام‌های بلند پایه دولتی به شهر مزارشریف سفر کرد.

آقای غنی در جریان سفرش به بلخ با این شخصیت‌های سیاسی و جهادی دیدار کرد. بر اساس معلومات ارگ ریاست جمهوری،‌ در این دیدار ضمن بررسی وضعیت عمومی زون شمال، در زمینه هماهنگی، تجهیز و انسجام و بسیج خیزش‌های مردمی زیر چتر نیروهای امنیتی و دفاعی بحث های همه جانبه صورت گرفت.

استاد عطامحمد نور نیز گفت که در نشست امروز با رییس جمهو در موارد چون دفاع، تعرض، تقویت صفوف و تمامی موارد بحث صورت گرفت که شهر مزار شریف یک شهر استراتیژیک و مهمی است و باید از آن دفاع شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.