Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 31809
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 آگوست 2021 - 14:46 |

واشنگتن از احتمال وقوع حمله های تروریستی دیگر در فرودگاه کابل هشدار داد

واشنگتن از احتمال وقوع حمله های تروریستی دیگر در فرودگاه کابل هشدار داد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، اخطار داده است که حمله دیگری به فرودگاه کابل محتمل است و گفته که فرماندهان ارتش به او گفته اند این حمله ممکن است یکشنبه انجام شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ساعاتی بعد از این هشدار مقام ها بار دیگر به آمریکایی ها هشدار دادند فورا از ناحیه فرودگاه دور شوند.

سفارت آمریکا در کابل در ساعات اول صبح امروز(یکشنبه، ۷ سنبله) به آمریکایی ها در مورد یک “تهدید مشخص و معتبر” هشدار داد. مقام های وزارت خارجه هم در روزهای اخیر هشدارهای مشابهی صادر کرده اند.

آمریکا عملیات خارج کردن مردم از کابل را ادامه می دهد اما آخرین پرواز بریتانیا که فقط حامل شهروندان افغان بود روز شنبه کابل را ترک کرد.

حدود ۱۷۰ نفر در یک بمبگذاری انتحاری در روز پنجشنبه در حالی که جمعیت انبوهی سعی داشت خود را به پروازهای خروجی برساند در فرودگاه کابل کشته شدند.

گروه داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

آمریکا به تلافی آن جمعه شب حمله ای هوایی در شرق افغانستان انجام داد که می گوید دو “چهره شناخته شده” این گروه در آن کشته شده اند.

آمریکا می گوید این دو نفر طراح و تسهیل کننده حملات داعش بودند. روشن نیست آیا مستقیما در طراحی حمله کابل دست داشته اند یا نه.

آژانس خبری صدای پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.