Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31824
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 آگوست 2021 - 10:16 |

امانوئل مکرون: تماس ما با طالبان به معنای رسمیت شناختن این گروه نیست

امانوئل مکرون: تماس ما با طالبان به معنای رسمیت شناختن این گروه نیست

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفته است که بحث های پاریس با طالبان درمورد روند تخلیه نشان دهنده به رسمیت شناختن این گروه منحیث حکمروایان جدید افغانستان نیست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای مکرون به تلویزوین TF1 فرانسه گفت:”ما عملیاتی داریم که آنرا باید در افغانستان انجام دهیم-تخلیه. طالبان گروهی است که کنترول را در [کابل] دارد. ما باید از لحاظ عملی این گفت و گو ها را [با طالبان] داشته باشیم. این بدان معنی نیست که به رسمیت شناختن را در پی داشته باشد.”

فرانسه و سایر کشورهای غربی در روزهای اخیر تایید کردند که پس از تسلط طالبان بر شهر کابل، با این گروه در مورد نحوهٔ خروج شهروندان خارجی و افغان هایی که با خطر مواجه اند، حتی پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، گفت و گو می کنند.

رییس جمهور مکرون گفته است که برای طالبان سه شرط گذاشته است:‌ “طالبان باید قوانین بشری را احترام کنند و کسانیکه واجد شرایط پناهندگی اند، اجازه دهند افغانستان را ترک کنند؛ موقف واضح در برابر همه گروه های دهشت افگنی بگیرند و اگر آنان با جنبش های دهشت افگنی که در افغانستان و منطقه حضور دارند، پیمان ببندند، برای همهٔ‌ ما به طور روشن غیر قابل پذیرش خواهد بود.”

به گفتهٔ رییس جمهور مکرون، شرط سومی حقوق بشر است “به خصوص احترام و کرامت به حقوق زنان افغان.”

این اظهارات رییس جمهور فرانسه در حالی بیان شده است که سازمان های بین المللی از جمله دیدبان حقوق بشر و ملل متحد بار ها با نشر گزارش هایی گفته اند که طالبان برخلاف توافق دوحه با ایالات متحده، روابط خود را با گروه های تندرو و دهشت افگنی از جمله القاعده قطع نکرده اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.