Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 31242
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 02 آگوست 2021 - 9:35 |

امنیت ملی افغانستان باز داشت چهار نفر خبرنگار را در قندهار تائید و وضاحت داد

امنیت ملی افغانستان  باز داشت چهار نفر خبرنگار را در  قندهار تائید و  وضاحت داد

اداره امنیت ملی افغانستان بازداشت چهار تن از خبرنگاران را قندهار تائید و اتهام آنها را دیدار و مصاحبه اختصاصی با سران مطرح طالبان عنوان کرده است.

در اعلامیه که از سوی این اداره به نشر رسیده، آمده که بسم‌الله وطن‌دوست، مسئول رادیو «دملت غژ»، قدرت‌الله سلطانی و محب‌الله عبیدی، کارمندان این رادیو و ثناالله صیام، « که خود را خبرنگار شینهوای چین معرفی کرده» در چهارم اسد سال جاری بازداشت شدند.

این اداره در ادامه اعلامیه خود اضافه نموده است که این خبرنگاران هنگامی باز داشت شده اند که از مناطق « تحت اشغال گروه تروریستی طالبان» به سوی مناطق تحت حاکمیت دولت وارد می شدند.

همچنین این اداره افزوده که این خبرنگاران در تاریخ سوم اسد در منزل کنونی ژنرال عبدالرازق با اعضای ارشد طالبان از جمله ملا گل آغا، مولوی منظور، مسئول استخبارات گروه طالبان، ژنرال مبین، فیض الله دو تن از کارمندان سازمان استخبارات پاکستان، ملا یعقوب عمری فرزند ملا محمد عمر مسئول نظامی دیدار و مصاحبه اختصاصی کرده‌اند.
در این اطلاعیه آمده که خبرگزاری شینهوای چین در یک نامه رسمی گفته که خبرنگاری به نام ثناالله صیام در استخدام این خبرگزاری نبوده است.

در همین حال نی نهاد حامی رسانه های آزاد در افغانستان چند روز قبل بازداشت این افراد را غیر قانونی خوانده بود و خواهان رهایی هرچه سریعتر شان شدند. این نهاد در ادامه افزوده که « بازداشت و به بند کشیدن خبرنگاران به گونه غیرقانونی سبب خواهد شد تا خبرنگاران نتوانند به مناطق جنگی رفته و از وضعیت کسانی که در مناطق جنگی گیر مانده‌اند گزارش تهیه و آن را بازتاب دهند. این مسئله خود خلاف اصول آزادی بیان و حقوق بشر است».

آژانس خبری صدای پامیر ــ کابل

| منبع خبر : بی بی سی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.