Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31421
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 آگوست 2021 - 14:58 |

انتقاد باشندگان نورستان از بهر بی‌توجهی حکومت به حال سیلاب‌زدگان این ولایت

انتقاد باشندگان نورستان از بهر بی‌توجهی حکومت به حال سیلاب‌زدگان این ولایت

شماری از باشندگان و فعالان مدنی ولایت نورستان می‌گویند که با گذشت دو هفته از سیلاب اخیر در نورستان هنوز هم ۱۷۸ نفر ناپدید استند.

به گزارش خبرگزاری صدای پامیر، شماری از فعالان مدنی تحت عنوان “کمیته دادخواهی اقلیت‌های افغانستان” امروز(شنبه، ۱۶ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفتند، تاکنون حکومت و نهادهای کمک رسان با آسیب‌دیدگان سیلاب در این ولایت کمکی نکرده‌است.

این در حالی‌است که به تاریخ ششم ماه روان خورشید، در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان سرازیر شد و به گفته باشندگان این ولسوالی، تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد شده‌است.
عبدالولی عضو کمیته دادخواهی اقلیت‌های افغانستان گفت:” در این رویداد طبیعی ۱۳۲ تن جان باختند، ۵۸ تن زخمی شدند و ۱۷۸ تن دیگر تاهنوز هم ناپدید استند”. این باشنده نورستان از حکومت انتقاد کرد و گفت که با گذشت نزدیک به دو هفته، حکومت هیچ‌گونه توجهی به سیلاب زدگان نکرده‌است.

در همین حال نوروزعلی‌زاده معاون سکرتریت جمعیت هلال احمر افغانستان گفت که این نهاد برای ۱۷۳ خانواده آسیب‌دیده در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان، خیمه و برای ۲۳۳ خانواده دیگر نیز کمپل و آب آشامیدنی توزیع کرده‌است. او افزود:”تلاش داریم که در ساخت خانه‌های آسیب‌دیدگان نیز سهم بگیریم”.

بر اساس معلومات باشندگان ولسوالی کامدیش ولایت نورستان، درپی سیلاب ششم ماه اسد در این ولسوالی به علاوه تلفات جانی ۲۱۳ باب خانه، سه محراب مسجد، ۸ پل و پلچک، ۱۲ کیلومتر سرک، ۱۸۰۰ جریب زمین زراغتی و باغ، سه آسیاب و دو بند برق که مردم محل با هزینه‌های شخصی شان ساخته بودند کاملا تخریب شده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.